Namirnice koje podstiču proizvodnju testosterona - Men`s Health

Namirnice koje podstiču proizvodnju testosterona

Testosteron kao hormon ima veliki značaj u bodibildingu i fitnesu, tačnije u izgradnji mišića. Nastaje u gonadama (polna žlezda) kako muškaraca tako i žena i njime je predodređena veličina i snaga mišićnog tkiva, te ima uticaj na retenciju proteina u telu kao i mnoge druge funkcije.

Iako postoje anabolički steroidi koji povećavaju nivo testosterona za razvoj mišića, postoji i niz različitih namirnica koje podstiču prozvodnju testosterona na prirodan način.

Sveže školjke (ostrige)
Školjke su na vrhu liste namirnica za podsticanje proizvodnje testosterona. Imaju veliki udeo cinka koji odlično pospešuje prozvodnju testosterona i sperme. Pored cinka, školjke su obogaćene proteinima i magnezijumom.

Špargla
Špargla je odlična namirnica za povećanje testosterona, jer je bogata vitaminom E koji se smatra glavnim “krivcem” za proizvodnju testosterona uopšte. Špargle sadrže odličnu kombinaciju cinka, proteina uz malo masti i kao takve su odlična hrana za prejedanje, a da ostanete u formi.

Govedina (teletina)
Teletina kao izvor proteina je jako dobra osnova za ishranu bodibildera. Pored proteina sadrži visok udeo cinka i u kombinaciji sa proteinima čini odličan izbor namirnice koja podstiče proizvodnju testosterona.

Orašasti plodovi
Razna istraživanja su pokazala da konzumacija masti, posebno monozasićenih povećava količinu testosterona. Orašasti plodovi sadrže „zdrave masti“ kao i esencijalne masne kiseline potrebne za povećanje nivoa testosterona. Šaka orašastih plodova dnevno bi vam uveliko uravnotežila prehranu kao i povećala mogućnost povećanja nivoa testosterona.

Jaja
Činjenica da testosteron nastaje sintezom iz holesterola, namirnice bogate holesterolom su postale osnovne gradivne jedinice za proizvodnju testosterona. Jaja sadrže čisti holesterol za koji se može dokazati da njegova prekomerna količina u jajima i nije toliko štetna kao što mnogi misle. Jaja su takđe veliki izvor vitamina B5 i B6 koji pomažu uspostavljanje hormonske ravnoteže.

Pročitajte i  Naš želudac fantazira o različitim vrstama hrane

Beli luk
Medicinska istraživanja su pokazala da beli luk povećava nivo testosterona, ali ujedno ima mogućnost smanjenja kortizola, koji je inače konkurentan hormon tetsosteronu koji može izazvati propadanje mišića.

Braon pirinač i druge žitarice
Ugljeni hidrati nisu samo neophodan sastojak za obnovu mišića i izvor energije, već složeni ugljeni hidarti vode do proizvodnje značajne količine testosterona, a ujedno sprečavaju debljanje.

Sir (manje ili puno mastan)
Manje ili više mastan sir može biti odlična namirnica i u fazi izgradnje mase, ali i sagorevanja masti. Nemasni sirevi i sirevi bez masnoća imaju vrlo nizak nivo masnoća, skoro nimalo ugljenih hidrata i visoko proteinsku vrednost. Sir bez masti je gotovo čisti protein. Pored visokog udela proteina, sir sadrži i potrebne količine cinka za proizvodnju testosterona.

Ribe poput lososa
Pored visokog udela proteina, a jako malo masti, riba sadrži pregršt vitamina kao što su B5, B6 i B12, od koji svaki utiče na zdravlje reprodukcije i nivo testosterona.

Foto: Profimedia

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *