Naš želudac fantazira o različitim vrstama hrane - Men`s Health

Naš želudac fantazira o različitim vrstama hrane

Dr Barbara Rols je psiholog koji se bavi ishranom. Ona i njene kolege sa Univerziteta Pen Stejt obavili su istraživanje vezano za ishranu koja se jede sa naizgled neprivlačnom namirnicom – jogurtom.

Kad su ispitanicima ponudjena tri ukusa jogurta pojeli su ga za 20 posto vise nego kad su imali samo jedan ukus.

Primamljivost različitih ukusa nije jedini razlog zbog kog naš želudac fantazira o gurmanskim kombinacijama i različitim vrstama hrane.

Osim na ukus, mi padamo i na vizuelnu raznolikost onoga što jedemo. Upravo zahvaljujući tom saznanju tvorac M&M’s Forest E. Mars Stariji, je obezbedio svojoj fabrici uspeh još davnih 1940-tih koji traje i do danas.

“Prie nekoliko godina , u Marsu su malo promenili boje M&M’s “, opisuje Harington. “dodali su plavu, crvenu su učinili još ‘crvenijom’ i tako dalje.” Na testovima u kojima dobrovoljci ispituju ukus proizvoda iskrsnula su zanimljiva otkrića vezana za boju hrane. Iako im je rečeno da su svi M-ovi proizvodi proizvedeni prema istom receptu i da boja na njima nema ukusa, dobrovoljci nisu verovali u to. “Ljudi koji testiraju ukus kunu se životom da svaki M ima drugačiji ukus, zavisno od boje”, kaže Harington.

Veza između boje i ukusa toliko je jaka da je prava sreća da u Marsu nisu odlučili da još eksperimentišu bojama pa da nas “iscimaju” sa desetak novih. U Istraživanju koje je 2004.  proveo Journal of Cosumer Reserch, nekim su studentima dali veliku činiju M&M’s sa bombonicama u sedam boja, a drugima s tri nijanse više. “Sedmobojci” su u proseku pojeli 56 bombona, a “desetobojci” 77 do 99 posto više nego ostali.

Naučnici taj fenomen nazivaju sitošću utemeljenoj na čulima i kao da je ona duboko urezana u našu fiziologiju kada je reč o potrazi za hranom. “Niko ne voli jednoličnu ishranu. Ako ste prisiljeni u nekom razdoblju da jedete hranu određenog ukusa, nakon nekog vremena ona vam neće biti tako ukusna”, kaže dr Kardelo, voditelj ekipe stručnjaka koja na temelju te ljudske sklonosti nastoji pomoći vojnicima da više jedu kad su na ratištu. U proteklih 15 godina porcije su u vojsci uveliko promenjene: sada se nudi više od 24 različitih kombinacija.

Pročitajte i  Čino pantalone: 6 boja koje svaki muškarac treba da ima

Ali, one koji nastoje da smršaju ili da bar održavaju svoju kilažu raznolikost hrane baca u očaj. Zbog toga treba što ređe posećivati ili čak potpuno izbegavatimesta gde se ona nudi u svojoj raznolikosti, švedske stolove, prodavnice delikatesa gde su one izložene u velikim frižiderima, poslstičarnice s nepreglednim izborom poslastica…, svu tu gastronomsku pornografiju koja nas mami iz svakog ugla i navodi smrtni greh, proždrljivost. U trenucima kad je asketsko izbegavanje gotovo nemoguće, bilo na prijateljevoj svadbi ili na poslovnom sastanku-jer ipak ste društveno biće, a deo je društvenog ugovora i kolektivno prejedanje u posebnim prilikama-primenite taktiku dveju namirnica. Naime, u svakom vam se trenutku na tanjiru smeju naći samo dva komada hrane, savetuje Wansink. I dodaje utešno:” Naravno uvek se možete vratiti po još, ali stvaranjem određene distance od brda poslužene hrane ona vam više neće biti tako vraški primamljiva pa tako ćete se lakše kontrolisati.”

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *