Proteinski šejk - da li je zaista neophodan? - Men`s Health

Proteinski šejk – da li je zaista neophodan?

Uz tipično zveckanje i lupanje tegova u teretani ćete često čuti još jedan zvuk – mućkanje proteinskog šejka. Kako bi povećali mišićnu masu mnogi vežbači konzumiraju proteinske šejkove posle treninga i u još nekim terminima u toku dana. Ali da li je to zaista neophodno?

Da, jeste

Nema sumnje da je protein itekako potreban suplement u smislu izgradnje mišića i poboljšavanja performanse u teretani. Proteini su napravljeni od aminokiselina, malih gradivnih elemenata neophodnih za sintezu mišića.

Više je bolje, zar ne?

Prema nutricionisti Nejtu Mijakiju, autoru knjige Intermittent Feast, to baš i nije istina. “Više ne mora uvek da znači bolje, bez obzira šta bi nagruvano bodibilderi iz kraja hteli da u to verujete. Za prosečnog čoveka, postoji određena količina proteina koje telo može da iskoristi za izgradnju tkiva”.Tačnije nešto malo manje od 1 grama proteina na kilogram telesne težine dnevno, svako unos preko toga je najverovatnije suvišan.

Foto: Shutterstock

Vreme

Što se tiče najboljeg vremena za unos proteina mnogi pojedinci upućuju na “anabolički prozor” ili vremenski termin nakon vežbanja koji vodi do najbolje upotrebe suplemenata. Obično ovaj vremenski period odnosi se na termine od 45 minuta, do sat vremena nakon treninga. Mijaki podseća da je veoma važno šta jedete posle treninga. “Primarni cilj ishrane posle treninga je da pruži vašem telu neposredan izvor energije, kako ne bi razbijalo mišićno tkivo za dobijanje iste.” Da bi se to izbeglo, Mijaki predlaže da se pored proteina, nakon treninga uzimaju i ugljeni hidrati koji se brzo vare. Ugljeni gidradi će pomoći vašem telu u potrazi za energijom, a protein će pomoći u opravku i izgradnji mišićne mase. Nemojte da budete zabrinuti ukoliko ne možete da unesete protein odmah nakon vežbanja. Jer iako je “anabolički prozor” važan, izgradnja mišića se ne svodi samo na obrok posle treninga, već na celokupni režim ishrane.

Pročitajte i  Muscle-up: najteža varijacija zgiba koju ste ikada uradili

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *