6 moćnih suplemenata - Men`s Health

6 moćnih suplemenata

U vašoj nameri da sa početnika pređete na napredni nivo bodibuildinga, razmislite o ovim suplementima:

GVOŽĐE
Svakom telu u razvoju je potrebno gvožđe. Trudnice, novorođenčad i bodibilderi u potrazi za masom trebaju gvožđe. Gvožđe je vrlo bitno za proizvodnju crvenih krvnih ćelija čiji je zadatak da dostavi kiseonik u mišiće. Nedostatak gvožđa može voditi do umora, gubitka apetita i slabog oporavka mišića.

Izvori gvožđa: crveno meso, paradajz, pasulj, ovsena kaša i većina povrća.
Preporučena doza za bodibildere: Mnogo crvenog mesa ili gvožđe kao suplement do 8 miligrama dnevno.

BAKAR
Bakar se ne preporučuje često bodibilderima, iako bi trebao . Osim što pomaže pri formiranju crvenih krvnih ćelija , bakar učestvuje u proizvodnji superoksid dismutaze ( SOD ), najmoćnijeg unutrašnjeg sakupljača slobodnih radikala. Slobodni radikali su prirodna nuspojava napornog treninga. Međutim, pretreniranost ili slaba ishrana može stvoriti stanje u kojem slobodni radikali ne samo da oštećuju mišićne ćelije, nego mogu naštetiti imunom sistemu, što kasnije dovodi do jako sporog mišićnog oporavka .
Izvori bakra: školjke, organsko meso i leguminoze.
Preporučena doza za bodibildere: 2 -3 miligrama dnevno

VITAMIN B12
Vitamin B12 učestvuje u deobi ćelija , što je esencijalni deo procesa rasta . Striktne dijete s malo kalorija – pogotovo predtakmičarske dijete u kojima nedostaje crvenog mesa – mogu rezultirati nedostatkom B12 zbog čega dolazi do umora , ali i stanja pretreniranosti. Kada nastupi pretreniranost , hormonalni disbalans se postavlja na način na koji ne samo da sprečava rast mišića , nego može uzrokovati i disproporcionalno količinu mišića koja se treba raspodeliti za vreme dijete.
Izvori B12 : crveno meso.
Preporučena doza za bodibildere : do 15 mikrograma dnevno

ARGININ
Arginin prirodno povećava lučenje hormona rasta. Hormon rasta podržava imuni sistem i učestvuje u povećanju mase tako što podebljava unos aminokiselina u mišićno tkivo. Takođe pomaže u spaljivanju masnih naslaga. Bodibilderi mogu uveliko profitirati uzimanjem 6-8 grama arginina neposredno pre treninga i dodatnih 6-8 grama pre spavanja. Upravo su te dve situacije vreme kada je nivo hormona rasta povišena, tako da suplementacija argininom može doprineti njegovom rasplamsavanju. Bodibuilderi na masi mogu dodati 2 grama arginina u svoj trenutan obrok posle treninga jer arginin takođe može pojačati lučenje insulina kada se kombinuje u takvom obroku od 50 grama proteina i 50 grama ugljenih hidrata.
Izvori arginina: crveno meso, riba i živina.
Preporučena doza za bodibildere: 12-18 grama dnevno uz izvore iz hrane životinjskog porekla

Pročitajte i  Seks leči!

KALIJUM
Kalijum učestvuje u mišićnim kontrakcijama i igra veliku ulogu u pretvaranju ugljenih hidrata iz hrane u mišićni glikogen, rezervni rezervoar goriva u mišićima i jetri koje telo koristi prilikom treninga. U svojoj suštini, nedostatak kalijuma može umanjiti vašu sposobnost punjenja mišića ugljenim hidratima. Budući da je kalijum uskladišten u mišićima, spekuliše se da, poput kreatina i glutamina, doprinosi ukupnoj količini vode koju mišići mogu zadržati i sačuvati. Više vode u mišicima dovodi do boljih anaboličkih okolina, uzrokujući veći i kvalitetniji mišićni rast.
Izvori kalijuma: nemasno meso, jogurt, banane i krompir.
Preporučena doza za bodibildere: 2-3 grama dnevno podeljenih kroz pet ili šest obroka.  

ACETIL L-KARNITIN
Acetil L-karnitin (nemojte ga pobrkati sa fat burner karnitinom) doprinosi stabilnijem i višem nivou testosterona kod sportista koji se opasno nalaze na rubu pretreniranosti. Previše volumena treninga bez adekvatnog odmora može prouzrokovati niske nivoe testosterona. Studije pokazuju da acetil L-karnitin vrlo verovatno pripomaže većem unosu glukoze u mišiće. To je jako bitno iz razloga što poboljšani transport glukoze u mišiće rezultuje većom mišićnom masom, a manjim naslagama telesnog sala.
Izvori acetil L-karnitina: crveno meso, riba i perad.
Preporučena doza za bodibildere: 300-1000 miligrama dnevno, pogotovo kada ste na dijeti , za vreme koje nivoa testosterona značajno padnu.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *