Ishrana za jačanje mišića - Men`s Health

Ishrana za jačanje mišića

To je posebno izraženo kod mladih, jer žele da se zategnu, ojačaju i izgledaju lepo.
Ali dokazno je da jaki mišići smanjuju i rizik od nastajanja mnogih bolesti, kao što su na primer dijabetes, osteroporoza i bolesti srca. Samim tim što treniramo zbog mišića i zdraviji ste.

Da biste imali jake mišiće pored napornog vežbanja potrebno je da pazite na to šta jedete.
Hrana vam pomaže da budete izdržljiviji, odnosno da imate više snage prilikom vežbanja, i da vežbate lakše i bolje. Bitno je da ishrana bude uravnotežena.

RIBA
Ribu biste svakako trebali da jedete, posebno ribu koja je bogata Omega 3 masnim kiselinama a to je losos, koji je veoma bogat proteinima. Preporučuju se i sardine i tuna a riba bi trebalo da bude na vašem jelovniku 2 do 3 puta nedeljno. To bi bilo idealno. Sastojci koje sadrži pomenuta riba su dobri za izgradnju mišića.

KROMPIR
Krompir je preporučljiv jer je pored ugljenih hidrata bogat i kalijumom koji učestvuje u izgradnji mišića. Kalijuma ima i u paprikama ali i u voću kao što su narandže ili lubenice.
Kalijum sadrži i jogurt, ali bi trebalo odabrati onaj nemasni ili sa veoma malo masti.

BUNDEVINE SEMENKE
Ove sadrže mnoge minerale kao što su bakar, magnezijum, mangan i gvožđe pa su veoma preporučljive kao hrana za jačanje mišića. One pomažu u hjihovoj izgradnji, pa posle i u njihovom jačanju i održavanju. Mangan je poznat po tome što oporavlja oštećeno tkivo a gvožđe daje izdržljivost. Magnezijum jača kosti i pomaže da se održi srčani ritam. Bundevine semenke su kao što ste mogli da primetite veoma hranljive i zdrave, a možete ih grickati za užinu, što je mnogo bolji izbor od čipsa i ostalih slanih nezdravih grickalica.

Pročitajte i  Izbegavajte multivitaminske komplekse

Još jedna važna namirnica koju bi trebalo da uvrstite u vašu ishranu jesu JAJA jer su veoma hranljiva i najbogatija proteinima.

Preporučujemo vam da jedete i PAHULJICE, posebno zobene jer je zob pun vlakana i sadrži kalcijum koji jača kosti kao i fosfor. Vlakna koja se nalaze u zobu pozitivno utiču na metabolizam i probavu.

Nemojte zaboraviti da za jačanje mišića pijete puno TEČNOSTI, posebno dok trenirate. Najmanje 2 litra dnevno vode popijte a ukoliko imate intezivne trenige i do 3 ili 4 litra, jer se prilikom treniga mnogo istrošite.

Konzumiranjem pravilne i redovne ishrane i redovnim trenizima sigurno ćete imati jake mišiće kao što ste i želeli.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *