Evo šta smete da jedete tokom dana odmora - Men`s Health

Evo šta smete da jedete tokom dana odmora

I sami znate kakva je priča kada je u pitanju dijeta i vežbanje: Ako jedete dozvoljenu količinu kalorija svaki dan mišići će nastaviti da rastu, nećete postati gojazni i imaćete dovoljno energije za trening.

Međutim, koliko se vaša dijeta menja u zavisnosti od dana kada odmarate? Da li treba da smanjite unos kalorija kada tokom dana kada ih ne trošite u teretani? Da li vašem telu prija neka druga vrsta hrane kada ste u fazi odmora i oporavka?

Svi su različiti i ne postoji “pisani” (niti nepisani) zakon koji bi se primenio na opštu populaciju. No, na sreću, postoje smernice:

1. Nutricijenti koje morate da unosite kada ne vežbate

Odnos ugljenih hidrata i proteina bi trebalo da ostane isti i tokom dana kada niste u teretani. Potrebno je da unosite mnogo ugljenih hidrata, zdravih masti i proteina, jer oni pomažu u obnavljanju i rastu mišića. Zato nemojte da smanjite kalorije koje unosite samo zato što taj dan “lenčarite”.

Poželjno je da konzumirate od 20 do 30 grama proteina nekoliko puta dnevno kako biste pospešili uravnoteženu obnovu mišića.

Foto: Shutterstock

2. Nemojte da pokleknete

Iako količina kalorija koje unosite ne bi trebalo da se menja, osećaj gladi će se svakako promeniti. Zato ne smete da popustite, jer ako tokom neaktivnih dana pokvarite dobro isplaniranu dijetu – džaba ste krečili!

Ponavljamo – dovoljno proteina, vlaknasta hrana i zdrave masti će vas sačuvati od kolapsa u prejedanje.

3. Idealan dan odmora

Treneri i nutricionisti savetuju: Nemojte previše menjati svoju ihranu, eventualno izbacite namirnice koje ste unosili neposredno pre i posle treninga.

Predstavljamo vam plan ishrane kog se treba pridržavati tokom dana odmora:

Za doručak: Tost od crnog hleba sa avokadom, dva do tri jajeta i voće

Pročitajte i  Zašto dijete ne deluju?

Užina: Ako ima više od četiri sata do ručka – možete da užinate. Voće ili neka druga hrana bogata proteinima će utoliti glad

Ručak: Piletina uz salatu bi bila idealan ručak

Užina: Poput prepodnevne užine – proteini i zdrave masti!

Večera: Losos sa krompirom i zeleni pasulj su izbalansiran večernji obrok, a možete se i počastiti sa malo crne čokolade posle večere!

Foto: Shutterstock / Priredio: D. K.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *