Vratite se zdravoj ishrani uz ovih 7 saveta - Men`s Health

Vratite se zdravoj ishrani uz ovih 7 saveta

Nemojte dozvoliti da vas nekoliko prazničnih obroka u potpunosti udalji od dijete.

Praznici se brzo približavaju, a sezona slava je uveliko počela, što za mnoge označava i početak “slobodnog dana” epskih razmera. I dok piletina, prasetina i krompir menjaju pažljivo isplaniranu dijetu koju ste držali tokom cele godine, morate da budete oprezni – slave i praznici će proći, ali vaša navika se možda nikad ne vrati!

Iako se blago prejedanje oko praznika nekako podrazumeva, ključ uspeha je ne dozvoliti toj (zaista ukusnoj) hrani da promeni vašu ishranu i nakon ovih meseci. Uz dovoljno ustezanja i odricanja možete naučiti kako da se brzo vratite u top formu nakon slatkih “zimskih čarolija”.

1. Izbacite sećer i ugljene hidrate

Ako ste poslednjih nekoliko dana proveli jedući hranu koja je puna sećera i ugljenih hidrata – koji se odmah pretvaraju u masne naslage, vreme je da promenite dnevni “meni”. Lagano smanjujući doze sećera i ugljenih hidrata će olakšati vraćanje na zdrav put. Sveže voće, pirinač ili žitarice će vam u tome pomoći.

2. Pijte više vode

Prepune praznične trpeze su pune soli – jedan od glavnih razloga zašto se posle obroka osećate toliko otečeno. Kada nema dovoljno vode u vašem organizmu telo otiče i dolazi do dehidratacije. Prema određenim istraživanjima muškarci treba da piju od 10 do 15 čaša vode dnevno.

3. Pokrenite se

Vraćanje u rutinu treninga i vežbanja će vam pomoći da povratite motivaciju koju ste imali pre perioda prežderavanja. Kako biste izvukli najviše iz vaših sesija – počnite sa intenzivnim treninzima uz dizanje tegova. Ova kombinacija će vam pomoći da stimulišete mišiće i pomognete u sagorevanju masnih naslaga.

4. Pijte probiotik

Pročitajte i  Prosečni ste? Isklešite se kao ovaj tip

Kada jedete hranu bogatu kalorijama, masnoćama i šećerom – štetite mikrobima u vašem stomaku. Bakterije se hrane šećerom, a poremećaj odnosa dobrih i loših bakterija može dovesti do komplikacija. Obnovite ravnotežu u stomaku uz pomoć jogurta ili lekova na prirodnoj bazi.

5. Unesite više proteina

Ako ste sa kauča prešli u teretanu vašim mišićima je potrebno gorivo. Ishrana bogata proteinima će pomoći u osećaju zasićenosti jer je vašem stomaku potrebno više vremena da razloži hranu bogatu proteinima. Dovoljno je da unosite oko jedan gram po kilogramu telesne težine.

6. Spavajte

Kada smo umorni smanjuje se lučenje hormona leptina (koji nam daje osećaj sitosti), a telo više proizvodi grelin koji je odgovoran za prejedanjem i nabacivanje kilograma. Ako ne spavate dovoljno doći će do disbalansa ovih hormona, tako da je imperativno da se dobro naspavate!

7. Priprema hrane

Ako dobro pripremate hranu na odličnom ste putu ka zdravijoj ishrani. Prema istraživanjima priprema hrane je direktno povezana sa mršavljenjem i zdravijom ishranom.

Foto: Shutterstock / Priredio: D. K.

Inicijalizacija u toku...

1 thought on “Vratite se zdravoj ishrani uz ovih 7 saveta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *