5 saveta o ishrani za izgradnju mišića - Men`s Health

5 saveta o ishrani za izgradnju mišića

Znate već – protein gradi mišiće. Znate da treba da izgebavate ugljene hidrate ako želite da ostanete vitki. Znate da treba da pijete na litre vode dnevno. Ono što možda ne znate jeste koje vam to namirnice izuzev proteina pomažu u izgradnji mišića i kako.

Lista namirnica koja sledi namenjena je onima koji već znaju razlike između ugljenih hidrata, masti i proteina i koji traže režim ishrane koji će im pomoći da što više povećaju mišiće.

POVRĆE
Povrće je nešto što se najlakše predvidi kada je reč o ishrani bodibildera. Mnogi bodibilderi su vrlo rigorozni kada je reč o proteinu i unosa ugljenih hidrata, ali zaboravljaju da konzumiraju potrebnu količinu različitog povrća. Bodibilderi bi pogotovo trebali da jedu povrće i to pet ili šest porcija dnevno. Ne samo da obezbeđuju hranljive materije kojih nema u drugoj hrani koju bodibilderi konzumiraju, već sadrže i vlakna, koja efikasnije pomažu telu prilikom proteinske ishrane.

GLUTAMIN
Poznat i po svom dobrom dejstvu na imunitet, glutamin ne samo da je preovladavajuća aminokiselina u telu, već i jedna od najvažnijih za bodibildere. Ako ste umorni od striktne ishrane i napornih treninga, glutamin će pomoći vašem telu da napravi zalihe glutamina u mišićima, podstičući selokupan rast i odmor mišića. Preporučena dnevna doza glutamina je od 10 do 40 g.

ANTIOKSIDANTI
Konzumirajte mešavinu antioksidanata: dobar koktel ima antikatabolički efekat, jer uklanja slobodne radikale koji su se formirali nakon napornih vežbi.  Neka vaša mešavina sadrži od 300 do 600 mg vitamina E, 500 do 1.000 mg vitamina C i 200 mikrograma selena (iz kvasca selena). Ostatak antioksidanata unećete kroz porcije povrća i voća.

VITAMIN C
Vitamin C je moćni antioksidant, koji pomaže sintezu hormona, aminokiselina i kolagena. Takođe, on štiti ćelije imunog sistema i omogućava im efikasniji rad. Telo ne može da skladišti vitamin C, pa se mora unositi često. Multivitamini sadrže vitamin C, ali dodatni unos će vas štititi od deficita ovog važnog vitamina. Konzumirajte od 500 do 1.000 mg vitamina C svaki dan!

Pročitajte i  Ishranom do vrhunskih trbušnjaka: 8 pravila koja morate da poštujete

UGLJENI HIDRATI
Jedan od odličnih načina da ubrzate rad metabolizma i sagorite više masti jeste da menjate količinu ugljenih hidrata koje unosite svakodnevno. Konstantno unošenje velike količine ugljenih hidrata vodi do skladištenja masti. Sa druge strane, stalno konzumiranje malih količina vodi do toga da je telo primorano da crpi energiju iz mišićnog tkiva. Da izvučete zlatnu sredinu, odredite jedan dan tokom kojeg ćete unositi više ugljenih hidrata. Ovaj dan neka bude nakon tri do pet dana sa malim unosom ugljenih hidrata.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *