Izbegnite prevelik unos trans masti - Men`s Health

Izbegnite prevelik unos trans masti

Ako vam je samo od pomisli na trans masti – biljna ulja pretvorena u čvrstu masnoću – muka, niste jedini. Proizvođači hrane vole ovu vrstu masti jer ona produžava rok trajanja njihovih proizvoda i čini je kremastijom ili hrskavijom, ali ova materija nema nikakvu hranljivu vrednost.

Zapravo, trans masti negativno utiču na začepljenje arterija, rak i dijabetes!

Još gora situacija je kada se radi o bodibilderima: Trans masti ne samo da sprečavaju telo da pravilno koristi esencijalne omega masti, već negativno utiču i na mišiće, usporavaju njihov rast, čak i povećavaju masne naslage na stomaku.

Najbolje što možete da učinite je da dobro pročitate nutritivne vrednosti na svakom proizvodu i da kupujete samo one koje sadrže 0 grama trans masti.

Još 2006. godine, Administracija za hranu i lekove obavezala je proizvođače hrane da na listu sastojaka uvrste i trans masti i njihovu količinu u proizvodu. Ali, obezbeđivanje unosa manjeg od dva grama trans masti dnevno, koliko preporučuje American Heart Association, može biti teže nego što mislite. Zahvaljujući rupi u zakonu, proizvođačima je dozvoljeno da na pakovanju istaknu „0 grama trans masti“ ukoliko stvarna količina iznosi manje od 0.5 grama po porciji!

Dobro ste pročitali: ako hrana sadrži 0.49 grama trans masti po porciji, pisaće nula! To nije strašno ukoliko konzumirate samo jedno pakovanje te hrane. Problem se javlja jer su ta pakovanja često veoma mala, a sportistima treba više hrane, pa se dešava da oni jedu i do 5 pakovanja dnevno. Kroz tih pet pakovanja unećete do 2.45 grama trans masti, što je više nego što preporučuje American Heart Association.

Razne organizacije i udruženja pritiskaju zakonodavstvo da uvedu zakon pod nazivom “Tačna količina trans masti na deklaracijama”, koja bi primorala proizvođače da pored takozvanih “nula grama” stave zvezdicu i napišu tačnu gramažu. Na ovaj način, potrošači bi bilo obavešteni da ta porcija sadrži i do 0.5 grama trans masti.

Pročitajte i  Stil: Ovako ćete dominirati ovog leta!

Dok se to ne desi, evo kako da budete sigurni koliko trans masti zapravo ima u hrani koju konzumirate: Ne gledajte samo količinu trans masti koja piše na listi nutritivnih vrednosti, već pročitajte i listu sastojaka. Ako vidite da negde piše “delimično hidrolizovano” ili “hidrogenizovano” ulje bilo koje vrste, tu hranu nemojte kupovati. Ovi termini predstavljaju prisustvo trans masti u hrani, iako na deklaraciji piše drugačije.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *