Zdrave namirnice u borbi protiv holesterola - Men`s Health

Zdrave namirnice u borbi protiv holesterola

Dnevne porcije pasulja, grašaka, leblebije, sočiva smanjuje loš holesterol (LDL), izveštava nova kanadska studija .

ISTRAŽIVANJE
Uz pomoć brojnih istraživanja i preko 1000 ispitanika, naučnici su otkrili da ljudi koji su jeli jednu porciju leguminoza (pasulj, grašak) dnevno,  u toku tri nedelje smanjili nivo LDL za 5 odsto.

Možda vam deluje 5 odsto malo smanjenje, međutim doktori tvrde da je ovaj procenat dovoljan da zaštiti čoveka od kardiovaskularnih bolesti.

Efekat je bio veći za muškarce nego za žene, najverovatnije zbog toga što se žene zdravije hrane. Počnite i vi da se hranite kao vaše lepše polovine, tako što ćete mahunarke uvrstiti u svakodnevnu ishranu.

Ukoliko nemate ideje koje su to mahunarke i kako da ih jedete, preipremili smo nekoliko načina:

Leblebija: Ova mahunarka sadrži 5 grama proteina i vlakana po porciji . Spremite zdrav obrok tako što ćete dodati leblebiju, kim, crni luk, paradajz i kockice pilećeg belog mesa.

Sočivo: Pored toga što pomaže sa holesterolom  sočivo je bogato vlaknima ( kuvano sočivo ima oko 16 grama vlakana po porciji). Kuvano sočivo odlično ide na salate ili pomešano sa pirinčem i dinstanim lukom.

Ili probajte zdravu domaću supu od sočiva za ručak.

Pasulj: Znamo da ponekad dosadi pasulj spreman na uobičajan način. Zato napravite ukusan i zdrav doručak sa dodatkom ovih mahunarki. Dodajte pasulj i kim u jutarnju kajganu.

Grašak: Ova namirnica je jedna od omiljenih u teretani, jer je poznata kao izvor proteina i izgrađuje mišiće. Pokušajte da zamenite pire krompir sa pireom od graška. Grašak može da se jede pasirano, ili uz parče crvenog mesa. Bilo kako da ga jedete dobićete potreban protein i smanjićete holesterol.

Pročitajte i  Kako da izaberete pravu lubenicu?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *