Koliko je kreatin bezbedan? - Men`s Health

Koliko je kreatin bezbedan?

Dobro poznata činjenica je da se kreatin već decenijema koristi kao dopuna bodibilderima. Ova amino kiselina, obično se uzima kao prah pomešan sa vodom ili sokom. Osnovna namena mu je da izgrađuje masovne mišiće i pomaže sportistima da treniraju duže i jače. Međutim, postavlja se pitanje da li je ova supstanca potpuno bezbedna?

Iako je bilo zabrinjavajućih izveštaja o opasnostima koje donose  energetski napici ( a mnogi od njih sadrže kreatin), većina njih je bezbedna.

“Kreatin ne bi bio na tržištu već 20 godina da su korisnici imali negativne nuspojave,” kaže Stu Filips, kineziolog i stručnjak u Gatorad Sports naučnom insititutu.  “Nema mnogo dokaza da ova supstanca proizvodi negativne posledice, ali jedno upozorenje: nemojte uzimati kreatin ako imate probleme sa bubrezima“, savetuje Filips. Takođe, ako ste dijabetičar, kreatin može uticati na apsorpciju insulina.

Ovo sredstvo je efikasno, ali niko ne garantuje da je 100% bezbedno. Posle nedelju dana korišćenja ovog dodatka, primećuju se prvi rezulati, tj.  mišići postaju veći . ” Kreatin povlači vodu u mišiće, tako da se prilično brzo nabubre , ” kaže Filips . Ako ne vidite ove promene nakon nedelju dana, verovatno nikada nećete ni videti, ističe ovaj stručnjak.

“Na 15 do 20 odsto ljudi kreatin ne deluje, njihovi mišići jednostavno ne upijaju. Ako ne dobijete na težini u kratkom roku, možda kreatin ne deluje na vas“, objašnjava Stu.

Vegeterijanci  imaju tendenciju da izvuku najviše koristi od ovog suplementa . Mesožderi dobijaju prirodni kreatin iz mesa i ribe, vegetarijanci ne, pa je možda to razloga zašto reguju bolje .

Filips upozorava da je važno izabrati pravi kreatin, jer nisu svi proizvođači jednako dobri. Pronađite kvalitetan prah ili tabletu, ukoliko želite da koristite ovu supstancu.

Pročitajte i  Sladoled i mišići

“Kreatin kupujte od poznatih proizvođača i u poznatim prodavnicama i obavezno pročitajte etiketu na proizvodu.“, savetuje Stu. Kada ste odabrali proizvod i kupili, pet ili šest dana da ga koristite, dok ne primetite prve rezultate. “Uzmite 20 do 30 grama dnevno , ali vodite računa da ne uzimate odjednom već podelite u dve ili tri doze “, kaže Filips.

 Zatim dolazi faza, u kojoj se uzima 4 do 5  grama dnevno odmah nakon treninga .  “Mišići bolje reaguju na kreatin ako ga uzimate odmah nakon vežbanja, ” kaže on. I uvek uzimajte kreatin sa jednostavnim ugljenim hidratima, brže će apsorbovati kada je nivo insulina u krvi veći .

 Ako ga koristite u prahu , pomešajte ga sa sokom , dok ako ga uzimate u tabletama, pojedite neki slatkiš.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *