Izaberite prave žitarice - Men`s Health

Izaberite prave žitarice

Smatra se da mogu da izazovu druge zdravstvene problem, ali da li su žitarice zaista toliko loše?

Kratak odgovor je NE! Odaberite žitarice celog zrna, bogate vlaknima i proteinima, ali sa malo šećera. Takvu žitaricu jedite umereno, za doručak, ručak, večeru, užinu, kad god poželite. Da, to je zdravo. A sada evo nekoliko pravila uz pomoć kojih možete pronaći najbolje žitarice.

CELO ZRNO
Kada kupujete pahuljice odmah pogledajte spisak sastojaka. Ako prvi sastojak ne precizira ‘’celo zrno’’ pšenice, ovasa ili drugih zrna, ostavite kutiju.

BEZ VISOKO FRUKTOZNOG KUKURUZNOG SIRUPA
Dok budete pregledali listu sastojaka, obratite pažnju da li sadrži visoko fruktozni kukuruzni sirup. Ako sadrži, batalite te žitarice.

UZMITE U OBZIR VELIČINU PORCIJE
Preusmerite svoju pažnju od liste sastojaka do veličine porcije. Ona može varirati od ¼ šolje, do 1 ¼ šolje. Ako je doza manja od jedne šolje, zaokružite kalorije, vlakna, protein I šećer u glavi i uvek uzimajte jednaku šolju.

UZMITE OKVIRNO 250 KALORIJA PO PORCIJI
Ako vaša žitarica ima više od 250 kalorija po šolji, to verovatno nije prava žitarica već musli ili neki drugi super energetska gusta mešavina koja ne bi trebala da čini većinu vaše porcije. Ali ako imate potrebu za dodatnim ukusom, stavite to na ¼ šolje, a u ostatak dodajte žitarice.

MANJE ŠEĆERA, BOLjE
Najzdravije žitarice imaju najmanje 5 gr vlakana, 5 gr protein i manje od 10 gr šećera po šoljici. Manje šećera, bolje.

DODAJTE VOĆE I JOGURT
Da bi uravnotežili obrok, u vaše omiljene žitarice dodajte seckano sveže voće, mleveni orah ili grumenje grčkog jogurta. Više različite hrane – više hranljivih materija – bolje zdravlje.

Pročitajte i  Najseksepilnija sportiskinja Zimskih olimpijskih igara
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *