Lice i naličje ishrane - Men`s Health

Lice i naličje ishrane

MESO ŽIVOTINJA IZ SLOBODNOG UZGOJA umesto MESO IZ INDUSTRIJSKOG UZGOJA
Ne morate biti zadrti ljubitelj prirode da biste bili svesni razlike u kvalitetu mesa iz ova dva uzgoja. Dovoljni su podaci o njihovoj hranljivoj vrednosti. Na primer, meso pilića koji se uzgajaju na slobodi i imaju više prilike da kljucaju travu i insekte (oba su bogata vitaminima) ima 21 odsto manje masnoća i 28 odsto manje kalorija nego piletina iz konvencionalnog uzgoja. Meso goveda koja su pasla travu je 11 odsto manje kalorično nego obična govedina, a sadrži i 36 odsto manje masnoća i ima zdraviji odnos omega 3 i omega 6 masnih kiselina.

SVEŽE VOĆE umesto SUVOG VOĆA
Suvo voće je hranljivo ali ima dvostruko više kalorija od svežeg. Takođe je manji i procenat vode, pa ga je potrebno pojesti više nego svežeg kako biste eliminisali glad. Nutritivne vrednosti svežeg voća ne može premašiti nijedan voćni proizvod uključujući i sok. Na primer, pomorandža srednje veličine ima samo 62 kalorije, 12 g šećera i 3 g vlakana, koja donose osećaj sitosti. Radi poređenja u 250 ml soka od pomorandže može se naći 110 kalorija, 22 g šecera i 0 g vlakana.

SLANINA umesto ĆUREćE SLANINE
Ćuretina je relativno posno meso, ali u ćurećoj slanini ima mnogo više tog mesa pa ona može sadržati čak dva puta više aditiva nego obična slanina. Obe su prepune natrijuma dok je razlika u kalorijskoj vrednosti neznatna – a prava slaninica barem bolje miriše. Dokle god ste umereni i ne jedete je prečesto, možete je sebi priuštiti – ali nemojte zaboraviti da jedna kriška ima oko 25 kalorija.

MEKI SIR umesto TVRDOG SIRA
Kako sazreva, sir gubi vlažnost i postaje tvrđi i nabijeniji masnoćom i kalorijama. Da biste uštedeli kalorije bez odricanja od sira jedite manje količine tvrdih sireva ili se preorijentišite na nešto mekše, poput mladog ili mocarele.

Pročitajte i  Brzi kao Bolt

KIKIRIKI BUTER umesto KIKIRIKI BUTERA SA MALO MASTI
Iako se čini očiglednim da je sa kikiriki buterom sa manje masti lako smanjiti unos kalorija, stvari nisu tako jednostavne: proizvođač je najverovatnije uklonio svu masnoću iz kikirikija i dodao belančevine iz soje i kukuruzni sirup. To jest, zdrave masnoće je zamenio udvostručenom količinom ugljenih hidrata. Slaba kompenzacija za beznačajnu uštedu od 19 kalorija.

POVRĆE ili SOK OD POVRĆA
Nerešeno. Ovo niste očekivali, zar ne? Za razliku od voĆnog soka, neretko krcatog šecerom, sok od povrća sa niskim procentom natrijuma ima relativno malo kalorija, a istovremeno je i vrlo hranljiv. Uz to, dobar je izbor ako ne jedete dovoljno povrća. To je i zdrava zamena za kupovne voćne sokove: za razliku od njih bogat je antioksidansima, a ne šecerom.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *