15 puta pametniji - Men`s Health

15 puta pametniji

 

Loša, masna hrana, bez vitamina i sa puno rafinisanih šećera, može vas učiniti sporim, neefikasnim u brzom donošenju odluka, pa čak može i da vas zaglupi! Zato, ne dajte se prevariti i uključite obavezno ovih 15 namirnica u svoju redovnu ishranu, kako biste (p)ostali momak s dobrim vijugama. Idemo na dijetu za mozak, odmah!

CRVENI KUPUS
Crveni kupus je bogat polifenolima, antioksidantima koji su dokazano efikasni protiv zakrečenja mozga, odnosno Alchajmerove bolesti. Napravite kupus salatu s jabukama, šargarepom, mladim lukom i sirćetom. Prelijte maslinovim uljem.

SKUŠA
Omega-3 masne kiseline daju fluidnost ćelijskim membranama, što poboljšava komunikaciju između ćelija. Skuša je puna omega-3 masnih kiselina i ako je jedete nekoliko puta nedeljno, možete da povećate sposobnost učenja, poboljšate raspoloženje i pamćenje. Tako da više nećete nikad zaboraviti da skušu stavite u svoju potrošaćku korpu.

BOBIČASTO VOĆE
Ljudi koji često jedu borovnice, kupine, maline, ribizlu i jagode imaju bolje motoričke sposobnosti i sposobnost učenja. Borovnice mogu da zaštite mozak od staračkih smetnji. Dodajte ih zato svako jutro jednu šolju u svoje omiljene žitarice.

SUŠENE KAJSIJE
Istraživanja u Americi su pokazala da visoke količine gvožđa povećavaju nervnu aktivnost i levoj hemisferi mozga (odgovornoj za analitičko mišljenje). Pojedite dnevno zato nekoliko suvih kajsija, jer njihov vitamin C pojačava apsorpciju gvožđa. Pritom, uticaj suvih kajsija na vaše varenje će biti, hm, ekspoloizvan…

INĆUNI
Inćuni su bogati supstancom DMAE, koja ubrzava produkciju acetilholina, koji smanjuje anksioznost i poboljšava učenje i koncentraciju. Nemačka studija pokazala je da DMAE deluju kao turbo pogon za mozak. Jedite inćune dok gledate Milionera, za ekstra reuzultate.

BADEMI
Fenilalanin u bademima ima sposoobnost da pređe granic između krvi i mozga, u kojem stimuliše neurotransmitere dopamin, adrenalin i noradrenalin, koji podižu raspoloženje. Bademi su bogati riboflavinom (B2) koji pojačava memoriju.

CVEKLA
Cvekla je bogata betainom, još poznatim i kao trimetilglicin (TMG), koji utiče na raspolženje. Naime, ova supstanca nas čini srećnim, daje nam energiju, prijatan osećaj, koncentraciju, pažnju i bolji vid. Oraspolođite se rendanom cveklom ili sokom od cvekle.

Pročitajte i  Savršena letnja hrana

ZELENO POVRĆE
Mentalne sposobnosti opadaju s godinama, ali je studija u magazinu Neurology pokazala da tri porcije zelenog povrća dnevno mogu da uspore ovaj proces za 40%. Raštan je tu najbolji, jer je najtamniji, a pravilo je što tamnije – to bolje. Spremite ga kao blitvu.

PARADAJZ
Skorašnji eksperiment u Francuskoj pokazao je korelaciju između likopena u paradajzu i  kognitivnih sposobnosti. Likopen se bolje apsorbuje kada je skuvan, pa su tako sok od paradajza, sos za špagete i kečap bolji saveznici u rešavanju ukrštenih reči, od presnog paradajza.

AVOKADO
Avokado može da pomogne u regulisanju pritiska, koji se, prema nekim naučnicima, dovodi u vezu sa smanjenim kognitivnim sposobnostima. Napravite gvakamole i jedite ga sa Wasa krekerima, kao zdravu užinu. Krckajte to uz kviz na TV i znaćete sve odgovore!

SMEĐI PASULJ
Odličan je izvor vlakana i proteina, pa je tako idealan za balansiranje nivoa šećera u krvi, koji je vitalan za optimalan rad mozga. Tako, pobedite pad radne sposobnosti nakon pauze za ručak, jedući salatu sa smeđim pasuljem, ili u protivnom – odremajte malo na radnom stolu.

PLAVI PATLIDŽAN
Sadrži nasunin: snažni antioksidant i uništivač slobodnih radikala, koji štiti membrane ćelija od oštećenja. Eksperimeti na životinjama su pokazale da nasunin štiti lipide u moždanim ćelijama i tako sprečava njihova oštećenja.

KINOA
Ova žitarica sadrži svih osam esencijalnih aminokiselina u potrebnoj razmeri i smatra se kompletnim proteinom. A te aminokiseline su važne za izgradnju svega u našem telu, uključujući i neurotransmitere i neurone. Odlična je zamena za pirinač i pastu. Prodaje se jedino kao organska, pa je tim još i bolja.

PILETINA
Znate da je dobra za mišiće, ali znate li da je dobra i za mozak? Piletina ima puno vitamina B6 koji je ključni faktor u pretvaranju aminokiseline triptofana u serotonin, koji sprečava depresiju.

ŠKOLJKE
Vitamin B12 u školjkama je dobar za mozak. Jedna naučna studija je pokazala da su starrije osobe sa deficitom vitamina B12 podlođnije riziku od atrofije mozga, Alchajmerove bolesti i poremećaja pamćenja. Dakle- baci se na buzaru, burazeru!

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *