Smršajte uz pomoć glikemijskog indeksa - Men`s Health

Smršajte uz pomoć glikemijskog indeksa

Ugljeni hidrati su svakako neophodni, ali preterani unos može izazvati i do par kilograma više. Kada jedete najednostavnije ugljene hidrate poput belog šećera ili meda vaš organizam ih razlaže u šećer koji ulazi u krv. Pankreas reaguje na šećer i pretvara ga u insulin koji se zadržava u masnim ćelijama.

Iz masnih ćelija ogranizam koristi neophodnu energiju. Međutim, ako stalno unosite dosta šećera masne ćelije će se taložiti i više nego što će organizam potrošiti.

Tako da će proces mršavljenja u ovom slučaju biti teži, morate prvo da izaciti ugljene hidrate da bi se nivo insulina smanjio i isterao maSNe naslage iz mišića.

Imajte u vidu da ne goje svi ugljeni hidrati, tako da ako konzumirate pasulj, integralne žitarice i povrće organizam će se normalno ponašati i nećete imati ovih problema.

KAKO POMAŽE GLIKEMIJSKI INDEKS?
Glikemijski indeks pomaže da izaberete hranu, tačnije ugljene hidrate i kontrolišete unos šećera u organizam.

Ovo merno sredstvo rangira hranu koja sadrži ugljene hidrate od 0 do 100, na osnovu toga kako oni utiču na nivo šećera u krvi.

Visoki glikemsji indeks imaju namirnice sa procentom preko 70 i one povećavaju nivo insulina, dok niski glikemijski indeks imaju namirnice sa procentom ispod 50 i one deluju blagotvornije.

Pogledajte ispod koje namirnice imaju visoki, a koje niski glikmijski indeks:

NIZAK GLIKEMIJSKI INDEKS:

–          Parče pice (30)

–          Povrće (33)

–          Čokoladni kolač (37)

–          Kikiriki (13)

VISOK GLIKEMIJSKI INDEKS:

–          Beli hleb (70)

–          Lubenica (72)

–          Kornfleks (81)

–          Slana peciva( 83)

 

 

Pročitajte i  Jedite veliko da biste jeli manje
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *