Prava doza proteina - Men`s Health

Prava doza proteina

Verovanje da organizam može da apsorbuje samo 30 grama proteina tokom jednog obroka, da manji i češći obroci pomažu rastu mišića i još mnoga druga postala su prilično rasprostranjena. Međutim, šta je zaista istina?

KAKO SE PROTEINI APSORBUJU?
Kada jedete proteine oni odlaze direktno u stomak gde se razlažu u amino kiseline i male peptide. Oni se zatim apsorbuju preko različitih transportera i odlaze u krv. Upravo ti transporteri ograničavaju apsorpciju.

Međutim, kada je reč o celim proteinima ne postoji određena granica koliko organizam može da ih apsorbuje, kao što će i količinu da menja u zavisnosti sa potrebom.

Varenje takođe zavisi od tipa proteina koji konzumirate. Na primer, proteini surutke mnogo brže dolaze do krvotoka, za razliku od proteina kazeina kom treba dosta više vremena.

Upravo to jeste razlog zašto je ovaj drugi pogodan za vreme pred spavanje, dok je prvi idealan za obrok nakon vežbanja.

KOJA KOLIČINA JE POGODNA?
Istina je da ne morate da vodite računa da pojedete do 30 grama proteina, naročito ako redovno vežbate. Vaš organizam će u nekom trenutku apsorbovati proteine u amino kiseline, bilo da su došli u obliku šejka, mesa ili pirinča. Čak i ako ih organizam ne koristi odmah, u nekom momentu će sasvim sigurno nahraniti mišiće.

Pročitajte i  5 stvari koje niste znali o pistaćima
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *