Kalijum - Men`s Health

Kalijum

POREKLO
Kalijum je mineral koji predstavlja osnovu života. Neophodan je za zdravlje srca, bubrega, kao i drugih organa. Određene namirnice, kao što je banana, avokado, orašasti plodovi, citrusno voće, zeleno povrće, mleko i krompir sadrže visok procenat ovog minerala.

Takođe, kalijum kao suplement dostupan je u tečnom obliku, tabletama ili kapsulama.

DEJSTVO
Kalijum je jedan od glavnih minerala zadužen za regulisanje balansa tečnosti i minerala unutar i izvan ćelija u organizmu.

Međutim, njegova glavna uloga jeste regulacija rada srca, prevencija srčanog udara i održavanje krvnog pritiska.

PREPORUČENA DOZA
Preporučena dnevna doza za odrasle jeste 4 700 miligrama. Osobe koje se zdravo hrane, trebalo bi da već kroz hranu unose dovoljnu količinu minerala. Međutim, oni koji uglavnom konzumiraju obrađenu hranu, uglavnom ostaju uskraćeni za oko 1000 miligrama kalijuma u odnosu na preporučenu dozu.

Manjak minerala može da izazove povišen krvni pritisak i grčeve u mišićima.Takođe je u vezi sa potencijalnim oboljenjima srca, artritisom, rakom, digestivnim poremećajima i neplodnošću.

Kada je reč o suplementima, preporučljiva doza je maksimalno 99 miligrama. Međutim, zbog potencijalnih neželjenih efekata, kalijum kao suplement bi trebalo da se konzumira samo uz recept koji je lekar izdao.

Izdvojili smo listu nekih namirnica koje sadrže kalijum, kako biste mogli i sami da kontrolišete unos:

– Srednja banana – 420 mg

– 1 šolja nemasnog mleka – 380 mg

– 2 barena krompira sa korom – 330 mg

– 24 badema – 210 mg.

MERE OPREZA
Prekomerna doza može da ošteti srce i izazove iznenadnu smrt. Osobe sa problemima sa bubrezima bi trebalo da ograniče unos namirnica bogatih kalijumom. Upravo to je razlog zašto je poželjno konsultovanje sa doktorom kada je reč o suplementima kalijuma.

Pročitajte i  Ako želite još snažniji trening, jedite ove namirnice!

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *