Zdrava ishrana kroz 5 boja - Men`s Health

Zdrava ishrana kroz 5 boja

CRVENA
Paradajz, lubenica, crveni grejpfrut, crvena paprika

Crveno povrće u sebi sadrži likopen. Likopen je pigment karotena koji smanjuje rizik od nekoliko vrsta raka, posebno prostate. Najlakši način da povećate unos likopena jeste kroz paradajz ili proizvode od paradajza, s obzirom da su gotovo tokom cele godine dostupni.

NARANDŽASTA / ŽUTA
Šargarepa, slatki krompir, bundeva, dinja, kajsija, mango

Narandžasti pigment dolazi od beta karotena, koji poboljšava vid i pojačava imuni sistem. Povrće od zelenih liski, poput spanaća, takođe je odličan izvor beta karotena.

ZELENA
Kelj, spanać, brokoli, prokelj, spanać

Pune luteina, zelene povrćke održavaju zdravlje očiju. Lutein posebno smanjuje opasnost od katarakte i makularne degeneracije. Povrće poput prokelja i kelja takođe iz organizma izbacuje toksine koji izazivaju rak.

PLAVA / LJUBIČASTA
Kupine, borovnice, crno grožđe, šljive, kupus

U ovim namirnicama leži izvor mladosti. Proizvodi koji su prirodno tamno plave ili ljubičaste boje sadrže antioksidant koji podstiče zdravlje mozga, poboljšava cirkulaciju i ima antiejdž efekat.

BELA
Luk, praziluk, karfiol

Oslobodite se belih namirnica kao što je hleb ili šećer, u zamenu se okrenite ovoj grupi. Ova moćna hrana sadrži sastojak koji poboljšava zdravlje srca, pomaže u borbi protiv raka i pobeđuje zaraze i infekcije.

 

Pročitajte i  4 najveće greške u vašoj ishrani
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *