Naučite da kažete ne - Men`s Health

Naučite da kažete ne

Jednostavno odbijte dezert, ali i besplatne kiflice i zemičke. Istraživači Univerziteta Eastern Illinois otkrili su da su ispitanici konzumirali 85% više hleba kada im je domaćin, ili konobar nudio repete. „Kriv je društveni pritisak,“ kaže savetnica u studiji Dr sci. Karla Kennedy-Hagan. „Ljudima je teže da odbiju ponudu kada dolazi direktno od druge osobe.“ Najbolje je da odmah naručite još jednu salatu, ona će vas zasititi bez dodatnog opterećenja kalorijama, a korpu sa hlebom jednostavno dodajte osobi do vas. 

ZAČARANI KRUG
Naravno, konzumiranje većih količina kalorične hrane dovodi do viška kilograma. Međutim, to nije sve: istraživači Univerziteta Wisconsin su utvrdili da ovakva „pojačana“ ishrana, kod glodara može pokrenuti lanačanu reakciju koja neizbežno dovodi do gojaznosti. To je zbog toga što prejedanje u mozgu glodara izaziva reakciju, nalik zapaljenskoj, koja dovodi do toga da oni jedu još više. Dobra vest je to što naučnici veruju da će puno razumevanje ove pojave u glodara omogućiti efikasnije lečenje gojaznosti kod ljudi. Evo šta još može da vam pomogne.

OTPIŠITE KALORIJE
Položite račun samom sebi: u studiji koja je trajala 13 nedelja, osobe koje su uz dijetu vodile i dnevnik unosa hrane tokom tri, ili više nedelja, izgubile su 1,7 kg više nego one koje to nisu radile, navode istraživači Univerziteta Arkansas. Na duže staze, rezultati ove strategije su još uočljiviji. „Vođenje dnevnika ishrane, čak i tokom kraćeg vremenskog perioda, pomaže vam da preciznije procenite količinu hrane koju unosite,“ kaže savetnik za gubljenje težine Men’s Health-a Alan Aragon. Da biste naučili da bez greške otkrivate suvišne kalorije, prijavite se na besplatan internet sajt sparkpeople.com, gde ćete svakodnevno moći da analizirate svoje obroke.

Pročitajte i  Doručak za jake mišiće: Najbrže proteinske palačinke
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *