Glikemijsko opterećenje: precizniji broj? - Men`s Health

Glikemijsko opterećenje: precizniji broj?

Razmatrajući propuste glikemijskog indeksa (GI), naučnici sa Hardvardskog univerziteta su došli do još jednog broja, kojim se takođe rangiraju namirnice. Zove se glikemijsko opterećenje, i on prilikom izračunavanja uzima u obzir veličinu obroka kao i glikemijski indeks. Može se izračunati glikemijsko opterećenje hrane deljenjem njenog GI sa 100 i onda množenjem te vrednosti sa gramima svarljivih ugljenih hidrata (ukupni ugljeni hidrati bez vlakana).

GLIKEMIJSKI INDEKS X GRAM SVARLJIVIH UGLJENIH HIDRATA = GLIKEMIJSKO  OPTEREĆENJE

                                                  100                                                 

Makarone: Imaju GI 47, i 48 grama svarljivih ugljenih hidrata. Ako se izračuna, dobiće se da je glikemijsko opterećenje 23. Glikemijsko opterećenje od 20 i više se smatra visokim, od 11 do 19 srednjim, 10 ili manje niskim.

  47    X   48 = 23

100

Ako ste zabrinuti kako će neka namirnica konkretno delovati na nivo vašeg šećera, nije potrebno da računate njeno glikemijsko opterećenje. Jedino što morate da znate je koliko sadrži svarljivih ugljenih hidrata. Što je veći sadržaj, biće veći i porast nivoa šećera u krvi. Jednostavno, uračunajte ukupnu vrednost ugljenih hidrata navedenu na deklaraciji proizvoda i od nje oduzmite vrednost vlakana u gramima. Količina sa preko 40 grama će po svemu sudeći lako vrednosti šećera u krvi vinuti veoma visoko.

Pročitajte i  Kako može da vam pomogne kvas od cvekle?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *