77 - Men`s Health

77

TRANS MASTI – SKRIVENE UBICEFDA (Američka savezna agencija za hranu i lekove) je odobrila da namirnice sa manje od pola grama trans masti po porciji nose oznaku „0 grama trans-masti“, iako je revijalna studija sprovedena na Univerzitetu Kansas otkrila da povećanje dnevnog unosa trans masti za 2 odsto povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti za 23 odsto. Proverite etiketu, naročito ono pisano malim slovima. Ako vidite natpis „hidrogenizovana biljna mast“, ne kupujte ni u ludilu!

KAFA KAO LEK
Popijte odmah jednu: kafa može smanjiti rizik od pojave dijabetesa tipa 2, otkrila je studija koja je objavljena u časopisu American Journal of Clinical Nutrition. Osobe koje su pile pet velikih šolja kafe dnevno, imale su manji nivo inflamacije u organizmu (faktor rizika za dijabetes tipa 2), od onih koji je uopšte nisu pili. Kafa podstiče lučenje adiponektina, proteina koji reguliše nivo glukoze. Pijenje i manje od 5 šoljica može biti od koristi, kažu istraživači, ali su ipak potrebna dodatna istraživanja.

TAJANSTVENA, A ZDRAVA HRANA – JASTOG
Ovi kraljevi među ljuskarima vladaju letnjim morskim gozbama, a rekordni ulovi i uzgajanje ih danas čine pristupačnim, gotovo po ceni hamburgera.

Zbog čega je zdrav?

Pola kilograma mesa jastoga obezbeđuje celokupnu dnevnu potrebu u proteinima. Osim toga, jastog je i odličan izvor vitamina i minerala, kao što su vitamin B12, bakar i selen. Ne brinite za holesterol – ne postoji veza između holesterola unesenog konzumiranjem morskih plodova i rizika od srčanih oboljenja, navodi se u studiji objavljenoj 2009. godine u časopisu Journal of American Dietetic Association.

Kako ga jesti?

Ubacite živog jastoga od oko pola kilograma u lonac vrele, slane vode, glavom naniže, a zatim poklopite. Kuvajte sve dok ljuska ne dobije tamnocrvenu boju (boju rđe), odnosno oko 10 minuta (dodajte po 4 minuta na svakih dodatnih četvrt kilograma jastoga). Uz njega vam ne treba maslac, jastog ima dovoljno masnoće. Umesto toga, najbolje je da ga pospete limunovim sokom.

Pročitajte i  Loša hrana, dobar izbor?

ZAUSTAVITE ŠEĆER

Muškarci ne bi trebalo da unose više od 150 kalorija dnevno u obliku dodatog šećera, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Circulation, ali prosečan Amerikanac dnevno unese bar dvostruko više. Ishrana bogata šećerom može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti, navodi se u istraživanju objavljenom u časopisu Journal of American Medical Association. Evo najčešćih izvora dodatnog šećera.

Bezalkoholna pića i drugi zaslađeni napici 45,7%

Šećer i bombone 13,6%

Torte i kolači 11,6%

Prirodni voćni sokovi 8%

Mlečni proizvodi i slatkiši na bazi mleka 7,4%

Žitarice 5,5%

Žitarice u obliku pahuljica 3%

Drugo 5,2%

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *