Beta alanin - Men`s Health

Beta alanin

Beta-alanin je neesencijalna aminokiselina i jedina beta-aminokiselina koja se može naći u prirodi. Ona se u organizmu pretvara u supstancu drugog tipa i nakon tog procesa pozitivno deluje na mišiće.

„Neophodan je za stvaranje karnozina“, objašnjava Roberta Ending, portparolka Američke dijetetske asocijacije. „Karnozin je mišićnim ćelijama važan jer omogućava kontrolisanje međućelijske pH vrednosti.“

ZAŠTO SE KORISTI?
Endingova ističe da se beta-alanin koristi tek odnedavno. Istraživanja su pokazala da, za vreme napornog vežbanja, on neutrališe simptome umora, kao i da poboljšava izdržljivost mišića (starijih) odraslih korisnika, jer količina karnozina opada u toku života.

U Belgiji je 2007. godine sprovedeno istraživanje u kom je učestvovalo petnaest profesionalnih sprintera. Deo grupe je četiri nedelje koristio beta-alanin, dok je drugi deo dobio tzv. placebo terapiju. Rezultati su pokazali da su učesnici koji su dobili beta-alanin imali veću koncentraciju karnozina i da se nisu umarali kao ranije. Ipak, utvrđeno je i da kod sprintera nije došlo do promene u brzini trčanja.

PREPORUČENI UNOS
„Vegeterijanci imaju manje karnozina u organizmu, zbog čega u njihovom slučaju beta-alanin može biti od velike pomoći“, smatra Roberta Ending.

Ona savetuje da dnevni unos ove aminokiseline bude između četiri i pet grama, ali upozorava da se mogu javiti i neželjeni efekti, zbog čega preporučuje da se ova količina podeli na šest doza, od kojih će svaka biti uzimana na dva sata.

KOJI SU RIZICI?
Najčešća nuspojava suplemenata je paratezija, tj. osećaj da vam telom „mile mravi“ i osećaj da vas hiljade iglica bode po telu.

Naučnici se još uvek nisu bavili beta-alaninom  dužem vremenskom periodu, ali straživanja koja su do sada sprovođena, a trajala su do osam nedelja, nisu pokazala dodatne neželjene efekte.

Pročitajte i  Kako izgubiti višak kilograma bez gladovanja
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *