Hrana za "restartovanje" - Men`s Health

Hrana za “restartovanje”

Kada ovakvo ponašanje postane uobičajeno, to više nije povremeni izlet, već način života koji negativno utiče na zdravlje. Ipak, moguće je vratiti se na pravi put i, unošenjem hrane koje deluje kao „reset“ dugme, ponovo voditi zdraviji život.

Najvažnije je da usporite i uvodite promene jednu po jednu da biste se ubrzo osećali bolje nego ikada.

BADEM I AVOKADO
Ako ste se provodili čitavog vikenda, ne postoji bolji način da počnete radnu nedelju od konzumiranja avokada i badema, kao pravog goriva za ubrzanje.

Len Glasman, nutricionista i vlasnik centra „Najbolji čini trening“, ističe da je avokado nešto što bi se moralo jesti svakog dana:

„On sadrži vitamin E, mononezasićene i nezasićene masti, a sve to doprinosi zdravlju kože, kose i smanjuje holesterol.“

Glasman dodaje i da je sirov badem idealno rešenje za oporavak od alkohola jer sadrže vitamine, minerale, antioksidante, cink, magnezijum i selen.

„Mislite o hrani kao o lekovima“, smatra Glasman.

ZAČINI I SALATE
Začinjena hrana neutrališe masnoću iz masne i pržene hrane, zbog čega bi svaki nezdrav obrok morao biti začinjen nečim ljutim.

Luk je, recimo, bogat antioksidantima i deluje protiv mnogih bolesti (poput, npr, raka debelog creva i srčanih oboljenja), ali on svoje dejstvo najbolje ostvaruje kada se jede sirov.

„Mislite o svom telu kao o slagalici“, ističe Glasman. „Podelite ga na delove – kožu, vitalne organe i kosti – i razmiliste pažljivo o svom izboru hrane i o tome kako koja namirnica deluje na njih. Ako jedete picu i ppijete pivo svakog dana, to će direktno delovati na vaš želudac, a u to će vam koža biti masnija, dah neprijatniji i nećete biti požejni suprotnom polu kao ranije.“

Glasman savetuje i čestu konzumaciju salata, radi uspostavljanja ravnoteže antioksidanata i biljnih vlakana.

Pročitajte i  Kreativni recepti za ukusni sendvič

VOĆE I MED
Ako uživate u slatkom ukusu, izbegnite veštački šećer upotrebom sirovog meda.

„Neprerađen med sadrži antioksidante, minerale, vitamine, aminokiseline i enzime“, otkriva Glasman. „S druge strane, prerađeni nema ove hranljive materije i nije mnogo zdraviji od običnog veštačkog šećera, zbog čega je važno pažljivo pročitati etiketu pri kupovini.“

Takođe, odlična zamena je fruktoza, odnosno voćni šećer.

„Zamenite čokoladice i sladoled i potražite sladak ukus u voću“, ističe Keri Gens, autorka knjige „Dijeta malih promena“.

„Veliki je problem što, kada ljudima zatreba nešto slatko, malo bira voće i povrće“, zaključila je Gensova.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *