Šta izbegavati nakon treninga - Men`s Health

Šta izbegavati nakon treninga

Neophodno je kombinovati kardio i vežbe za definiciju s izbalansiranim i zdravim načinom ishrane. Neka sve što preduzimate po pitanju svog zdravlja bude u vezi jedno s drugim. Naime, postoje vrste namirnica čija se konzumacija preporučuje neporedno pre treninga jer pruža energiju i koncentraciju. Naravno, tu je i hrana koju treba izbegavati nakon vežbanja kako ne biste poništili rezultate truda i zalaganja pokazanog i teretani.

Dakle, šta ne jesti posle vežbi?

SLANA HRANA
Česta je potreba za slanom hranom nakon treninga, jer znojenje lišava telo tečnosti i hranljivih materija (npr. kalijuma). Zdraviji obrok će brzo i prirodno zadovoljiti potrebe organizma za kalijumom, tako da visokokalorične namirnice nisu neophodne.

Najbolji izbor su banane, ali stručnjaci preporučuju i bilo koju drugo suvo voće.

SLATKA HRANA I PIĆA
Najveća greška koju posle vežbanja možete napraviti jeste unos veštačkog  šećera. On usporava metabolizam, čime ćete teže doći do cilja koji želite da postignete treniranjem.

Uz to, gazirana pića izazivaju i nadimanje, zbog čega bi trebalo odlučiti se za sok od sveže ceđenog voća ili vodu, kao i za nezaslađen ledeni čaj. To će vas hidrirati i zadovoljiti potrebu za šećerom.

BRZA HRANA
Svima je poznato dejstvo koje masna hrana ima na telo. Cilj vežbanja je da se smanji nivo masti u organizmu, a brza hrana će u tome samo odmoći. Ona, pri tom, povećava količinu holesterola, čime se srce izlaže riziku za nastanak raznih obokljenja.

Takođe, brza hrana smanjuje oslobađanje glikogena (supstance koja se stvara i deponuje u mišićima i jetri), zbog  čega bi trebalo dvaput razmisliti o obroku koji ćete pojesti posle znojenja u teretani.

SIROVO POVRĆE
Iako bi sveže voće i povrće trebalo da budu obavezan deo vašeg jelovnika, na njima ne treba bazirati ishranu. Ovo povrće neće pružiti dovoljno hranljivih materija, vitamina i minerala koje ste izgubili prilikom vežbanja.

Pročitajte i  7 najgorih mogućih namirnica

Kako bi se olakšalo formiranje mišića nakon treninga, stručnjaci savetuju konzumiranje proteina.

MLEČNE ČOKOLADE
Iako mogu blagotvorno uticati na zdravlje – poboljšati memoriju i kognitivne funkcije, čokoladu bi trebalo jesti pre vežbanja jer će tako višak kalorija biti sagoren.

KOLAČI
Premda su telu potrebni ugljeni hidrati nakon fizičke aktivnosti, kolačići nisu pouzdan izvor hranljivih materija.

Bolji izbor su tost od celog zrna i suvo voće .

ENERGETSKE PLOČICE
One su napravljene isključivo za konzumiranje pre vežbi jer, kako im samo ime kaže, daju energiju. One sadrže dosta šećera, što usporava metabolizam i podstiče stvaranje masti u organizmu.

Nakon treninga, one mogu da štete više nego što će koristiti.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *