Hrana za muškarce - Men`s Health

Hrana za muškarce

Iako njihov ukus nije najlepši, vredelo bi učiniti ih obaveznim namirnicama u svakodnevnoj ishrani, nakon čega ćete vrlo brzo uočiti pozitivne rezultate na zdravstvenom planu.

PASTRMKA
Kod muškaraca postoji veći rizik za nastanak oboljenja srca nego kada je reč o ženama. Srčana oboljenja mogu biti posledica brojnih faktora, a iako hrana ne funkcioniše kao magični štapić i ne može se očekivati trenutno dejstvo, ribe poput pastrmke mogu uticati na pojavu bolesti ovog organa.

Najvažniji sastojak pastrmke (ali i lososa, sardine…) je Omega-3 masna kiselina, čije su blagotvorno dejstvo po zdravlje pokazali rezultati više istraživanja. Razlikujemo tri vrste ovih masnih kiselina: EPA, DHA i ALA, od kojih je poslednja najkorisnija u odbrani od oboljenja srca.

Omega-3 masne kiselina deluju tako što snižavaju nivo holesterola, ali je važno kombinovati ih sa zdravim namirnicama, odnosno potpuno promeniti režim ishrane – kiseline koje se mogu pronaći u ribi neće delovati ako čitavog dana jedete picu i pijete pivo.

Uz to, Omega-3 masne kiseline deluju i protiv zapaljenskih procesa i ubrzavaju metabolizam.

BROKOLI
Iako brokoli nije najukusnije povrće na svetu, on igra veliku ulogu u očuvanja zdravlja muškarca. Sadrži glukorafanin, koji se preradom pretvara u sulforafan, a deluje tako što jača imuni sistem i brani čak i od bolesti kao što je rak prostate. Sulforafan omogućava proteinu Nrf2 da prodre u jezgro ćelija, čime stimuliše stvaranje antioksidanata i pomaže oporavak enzima.

Ipak, uprkos brojnim studijama na temu brokolija, još uvek nije utvrđena minimalna količina koja je neophodna da se unese na dnevnom nivou. Zato je preporučljivo jesti ga što češće.

SEME BUNDEVE
Postoji više razloga da jedemo semenje: ono sadrži esencijalne masne kiseline, biljna vlakna i još mnogo toga. Uz to, seme bundeve ima u visokoj koncentraciji i cink, koji je izuzetno hranljiv.

Pročitajte i  Izlečite depresiju hranom

On spada u najvažnije hranljive materija za zdravlje muškaraca, pre svega zato što je neophodan za stvaranje testosterona. Štaviše, ukoliko se unos cinka smanji, može doći do drastičnog pada nivoa testosterona za svega nekoliko nedelja. On je, uz to, važan i za pokretljivost spermatozoida, zbog čega bi svakako trebalo jesti više semenja bundeve ako planirate potomstvo.

Kao da to nije dovoljno, cink igra važnu ulogu u formiranju imuniteta i održavanju zdravlja kože. Leukociti koriste cink kako bi prepoznali gene koji regulišu odgovor na određene stimulanse, poput pateogena. Što se tiče kože, njena masnoća, tj. Lojna sekrecija se može smanjiti povišenim unosom cinka. S druge strane, kada je koža suva – cink, sasvim suprotno, podstiče aktivnost lojnih žlezda!

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *