5 namirnica za savršeni šejk - Men`s Health

5 namirnica za savršeni šejk

Postoje namirnice koje redovno kupujemo i često imamo u kući, a koje su dovoljne da obezbede dovoljne količine energije.  Uz to, one su i ukusne, pa ne morate da se ježite i stresate prilikom ispijanja, a uvek je lepše ako su i rezultat i put do rezultati prijatni.

Možete ih kombinovati po želji i upotrebljavati i druge namirnice.

BANANE
Šejk od banana u principu uopšte nije ovaj napitak. Zamrznute ili ne, banane u šejku imaju kremastu teksturu. Ipak, njihovo dejstvo je blagotvorno po zdravlje – bogate su kalijumom, vlaknima i  vitaminom B6, koji je važan za moždane funkcije i održavanje imunog sistema.

MALINE
Ovo voće sadrži niži procenat šećera – oko 5 grama šećera u 220 grama malina!

Njujorška lekarka dr Tanja Zakerbot otkriva da one sadrže dosta kalijuma, vitamina C i antioksidanata koji deluju preventivno protiv raka.

Zato bi trebalo kombinovati maline s nekon namirnicom bogatom proteinima, a uz formiranje mišića – dobićete sveukupno zdraviji organizam.

SPIRULINA
Ona spada u superhranum, odnosno u namirnice koje sadrže fitonutrijente. Moguće je da vam zvuči nepoznato, ali spirulinu, slatkovodnu algu, vredi upoznati. Ona, naime, sadrži: proteine, Omega-3 masne kiseline, vitamine B-kompleksa, cink, gvožđe, beta-karoten itd.

„Spirulina i u šejku ostaje zelene boje zbog svojih mikrocistina, koji apsorbuju teške metale iz vode u kojoj spirulina živi. Ipak, zbog toksičnih mikrocistina ne treba brinuti ukoliok spirulinu kupujete od proverenih proizvođača“, ističe Zakerbotova.

SPANAĆ
Tzv. zeleni šejkovi su među najkorišćenijima, i to s razlogom – namirnice koje boje šejk u zeleno brzo i lako unose u organizam hranljive materije. Spanać se ističe među ovim namirnicama zbog svojih zdravih sastojaka, a pre svega – luteina, koji utiče na vid.

„Takođe, spanać pruža gotovo 200 procenata preporučene dnevne količine vitamina K, što je od vitalne važnosti za zdravlje kostiju“, kaže dr Zakerbrot.

Pročitajte i  Detoks šejk: Vratite instant energiju (VIDEO)

Pri tome, tu je i velika koncentracija gvožđa u ovom „zelenišu“. Ukoliko ste odlučili da smanjite unos mesnih prerađevina, spanać je idealna alternativa ako želite da konzumirate namirnicu s više gvožđa.

CIMET
Pri razgovoru o savršenom šejku, svi pominju glavne sastojke, a malo ko se seti moćnih začina kao što je cimet. Ovaj začin je sladak, prilagodljiv i njegov ukus može se uklopiti u bilo kojoj mešavini.

„Brojna istraživanja pokazala su da cimet reguliše nivo šećera u krvi, što ga čini odličnim izborom za dijabetičarei, uopšte, sve koji pate od hipoglikemije. Takođe, smanjuje i nivo holesterola“, kaže Zakerbrotova. „Ako želite da zasladite svoj šejk, dodajte mu jednu do dve kašičice cimeta kako biste dobili sladak ukus bez upotrebe šećera.“

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *