Superiorna hrana - Men`s Health

Superiorna hrana

Francisko Pizarro je možda znao po koju stvar kada je u pitanju pohod na osvajanje novog sveta, ali bi zato bio veoma loš nutricionista. Nakon pobede nad carstvom Inka 1532. godine, španski konkvistador je svoje brodove napunio sa krompirom i kukuruzom – predestinirajući ih da postanu glavni sastojci u Evropskoj ishrani – ostavljajući treću namirnicu da propada. Ispostavilo se da su polja koja je Pizarro zapostavio bila prepuna najhranljivih žitarica po imenu Kvinoa.

Kvinoa je stvarno čudesna hrana i oko toga se slažu nutricionisti širom sveta. U svom sastavu sadrži gotovo duplo više belančevina nego obične žitarice, manje ugljenih hidrata i značajnu količinu zdravih masti. Plus, belančevine koje sadrži u svom sastavu su kompletne poput onih iz mesa, ribe, jaja, mleka i mlečnih proizvoda. To znači da ima sve esencijalne amino kiseline koje su potrebne vašem organizmu za izgradnju mišića. Na žalost, u proteklih 500 godina, od kada je Pizarro porazio Inke, nije se puno promenilo.

Više nego ikad, nutritivni inferiorna hrana, kao što je kukuruz, krompir, pirinač i pšenica – naročito njihove rafinisane verzije – pune naše tanjire, dok namirnica poput kvinoe skuplja prašinu i trune na policama biošpajzeva.A to je stvarno velika šteta, s obzirom na to da pored toga što je kvinoa korisna za svakoga od nas, ona donosi trostruku dobit: ukusna je, laka za pripremanje, i ultra hranljiva. Da li ste spremni da iskoristite potpuni potencijal ove superhrane? Evo otprilike šta će vam biti potrebno da pripremite doručak, ručak i večeru.

UPUTSTVO ZA KORIŠĆENJE KVINOE
Kvinoa ima privlačan ukus, priprema se brže od pirinča, a može se koristiti za pripremu jela kao što su pilav, rižoto, salate, supe pa čak i dezerti. Loša strana: malo ljudi zna da uopšte postoji, a kamoli kako da je pripreme.
Za najlakšu pripremu kuvajte kvinou poput testenina. Napunite posudu vodom, i ostavite da proključa. Dodajte bilo koju količinu kvinoe, smanjite temperaturu, i kuvajte dok ne omekša, otprilike nekih 20 minuta.
Ocedite vodu i ostavite kvinou da se prohladi. Slobodno skuvajte veću količinu i ostavite u dobro zatvorenoj posudi u frižideru, tako ćete imati pripremljeno jelo za neku drugu priliku. Da podgrejete  treba vam 60 sekundi u mikrotalasnoj. Ili možete biti još kreativniji. Na primer, kvinou možete da …

Pročitajte i  Najbolje za vaše mišiće: Proteinski šejk sa bananom i bundevom

POJAČATE SVOJ DORUČAK
Kombinujte šolju kuvane kvinoe sa 1/2 šolje mleka i 1/2 šolje smrznutih malina, i zagrejte u mikrotalasnoj 60 sekundi. Odlična alternativa uobičajnim jutarnjim žitaricama.

PROMENITE DESERT
U blenderu, oljuštite i stavite dve banane sa dve šolje mleka.Kombinujte mešavinu sa dve šolje kuvane kvinoe, 1/2 šolje suvog grožđa, supenom kašikom šećera, i kafenom kašičicom cimeta i dobro promešajte nekoliko minuta. Ako imate neko slavlje, dodajte pred kraj i malo ruma. Kremasto i slatko, to je zdravija varijanta sutlijaša. Još bolje, upotrebite recepte i varijante koje slede i ovu jednostavnu namirnicu u brojnim ukusnim i zdravim jelima.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *