Uticaj azot oksida na brzinu i oporavak - Men`s Health

Uticaj azot oksida na brzinu i oporavak

Azot-monoksid u organizmu nastaje od amino kiseline arginina, objašnjava nutricionista Američke asocijacije nutricionista (American Dietetic Association), Džim Vajt. Suplementi hrani koji se zasnivaju na azot-monoksidu zapravo uključuju arginin, a ne sam oksid. Arginin se može pronaći i u prirodi, u namiranicama kao što su spanać, susam, rakovi, škampi i ćureće belo meso.

NA ŠTA UTIČE?
Glavna uloga ovog oksida je da prenosi poruke između telesnih ćelija. Takođe, on ima ulogu u kontroli protoka krvi, kao i regulisanju aktivnosti mozga, pluća, jetre, bubrega i drugih organa. Što se tiče mišića, azot-monoksid utiče na oslobađanje hormona i adrenalina. Takođe, smatra se da ubrzava rast mišića i brzinu oporavka, kao i da  ubrzava protok krvi čime omogućava da više hranljivih elemenata dođe do mišića, čime im ubrza rast. Mnogi sportisti uzimaju ovaj oksid jer veruju da će im pomoći da vežbaju jače i duže, iako ne postoje istinski dokazi koji bi potkrepili tu teoriju. Ipak, jedno istraživanje sprovedeno 2010. na Univerzitetu u Los Anđelesu pokazuje da je azot-monoksid koristan za upotrebu kod starijih osoba.

ISTRAŽIVANJE
Istraživači su ispitali 16 biciklista starijih od 50 godina i došli do zaključka da su osobe koje su koristile ovaj suplement pokazale skok  anaerobičnog praga, dok takav skok nije primećen kod onih koji su uzimali placebo.

PREDLOŽEN UNOS
“Jasna uputstva za doziranjene postoje”, kaže Džim Vajt. U prethodno spomenutom istraživanju ispitanici su uzimali kombinaciju:  5.2 grama L-arginina i L-citrulina, 500 miligrama vitamina C, 400 jedinica vitamina E, 400 mikrograma folne kiseline, 10 miligrama alfa-linolenske kiseline i 50 miligrama ekstrakta matičnjaka. Mešavina je rastvarana u vodi, kako bi je telo brže apsorbovalo.

RIZICI
„Kao i sa svakim produktom na bazi amino kiselina, moguće je predoziranje“, upozorava Vajt. Previše arginina može dovesti do dijareje, slabosti i vrtoglavice, te bi pre uzimanja ovog suplementa, kao i bilo kog drugog, trebalo konsultovati lekara.

Pročitajte i  5 svežih ideja za zdrav doručak
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *