Ugljeni hidrati za večeru? - Men`s Health

Ugljeni hidrati za večeru?

Pored toga što je ovo gotovo nemoguća misijia. nutricionista Džon Parker, predlaže da slobodno unosite ugljene hidrate i uveče jer oni predstavljaju put ka više mišića i manje sala.

Decenijama se priča da bi gomile ugljenih hidrata trebalo da unosimo na samom početku dana. Ukoliko pojedete ogroman doručak, natovaren ugljenim hidratima, to će pokrenuti vaš metabolizam i lakše ćete skinuti sve što pojedete za ostatak dana, bar tako tvrde takozvani stručnjaci.

Poslednja naučna istraživanja govore sasvim drugu priču. U suštini sve je potpuno suprotno, preskočite doručak, izbegavajte koliko možete ugljene hidrate u toku dana, a onda ih nakrcajte u obroku nakon treninga. Zašto se isplati? Skok insulina nahraniće vaše mišićne ćelije, a ostaviće gladne masnoće.

KORTIZOL VEZA

Kako bi razumeli kako sve ovo funkcioniše, morate da shvatite šta se događa u vašem telu dok spavate. Nivoi hormona stresa, kortizola, rastu u toku noći, što zapravo i nije toliko loša vest. Ugljeni hidrati se pretvaraju u glukozu (šećer), koji povećava nivo insulina. Kada kortizol deluje na vas bez povišenog nivoa glukoze (što će reći pre unosa ugljenih hidrata), on izaziva razgradnju štetnih triglicerida u slobodne masne kiseline. Drugim rečima, kortizol ubrzava proces sagorevanja masti izjutra, ali samo ako taj proces ne ugasite sa ugljenim hidratima.

SAGOREVAJTE MASTI, NEMOJTE DA IH SKLADIŠTITE

Ukoliko niste znali, vaše telo u večernjim satima takođe oslobađa i grelin ili “hormon gladi”. Osim što stimuliše apetit, grelin takođe oslobađa i hormone rasta. Kada se to dogodi, vaše telo luči više masti, koje mogu da se koriste za energiju. Zauzvrat smanjuje se količina proteina koja se koristi za energiju i počinje da se koristi za rast mišića umesto toga.

Pročitajte i  Nakon napornog treninga pojedite...

Problem?
Insulin iz ugljenih hidrata stvara nove masne ćelije koje smanjuju nivo grelina i samim tim nivo hormona rasta, kojeg najviše ima neka dva sta nakon što ste se probudili. A to znači sledeće: Ukoliko ste se prejeli ugljenim hidratima ujutru, ostatak dana ćete provesti sa otežanim sagorevanjem masti.

REŠENJE

Kao što smo rekli na početku, preskočite doručak, uzimajte u toku dana protein i masti, a u večernjim satima, nakon treninga slobodno pojedite večeru sa ugljenim hidratima.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *