Efekti proteina na period oporavka - Men`s Health

Efekti proteina na period oporavka

Mnogi muškarci povezuju konzumaciju proteina soje (radi efektivnijeg treninga za povećanje mišićne mase) s povećanim oslobađanjem estrogena. Međutim, da li se povećano stvara tzv. „ženski“ hormon ili je produkcija testosterona usporena?

ISTRAŽIVANJE
Studija objavljena u „Dnevniku američkog koledža za ishranu“ pod nazivom „Efekti soje i proteina izolata surutke na akutne hormonske odgovore na naporne treninge muškaraca“ utvrdila je da upotreba suplemenata koji sadrže sojine proteine snižava nivo testosterona. S druge strane, rezultati su pokazali da upotreba proteina izolata surutke podstiče pozitivan odgovor kortizola, hormona koji nadbubrežna žlezda stvara kako bi se organizam lakše nosio sa stresom, i to za vreme oporavka od napornog treninga.

ZAKLjUČAK
Rezultati su, zapravo, pokazali na učesnicima eksperimenata da upotreba suplemenata koji sadrže protein soje u trajanju od 14 dana „otupljuje“ serum testosterona. Za razliku od proteina soje, oni koji su izolovani iz surutke utiču na stvaranje kortizola, umesto testosterona, tokom oporavka organizma od stresa koji trpi nakon što je izložen napornim vežbama.

Ovakvi proteini, dakle, smanjuju fiziološke odgovore na trening, ali s izvesnim razlikama, u zavisnosti od toga koja je vrsta proteina korišćena.

Estrogen je nedirnut, a različiti proteini se poigravaju s testosteronom i kortizolom na različite načine.

Pročitajte i  Kako samo jedna šargarepa dnevno deluje na vaše telo?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *