Vitamin D - Men`s Health

Vitamin D

Pa recimo ako uopšte brinete za svoje kosti, gledaćete da unesete dovoljnu količinu ovog vitamina na dnevnoj bazi

KAKO DELUJE
Pomaže tankom crevu pri apsorpciji kalcijuma i fosfora. Brine o čvrstoći vaših kostiju. Čuva vas, navodno, i od razvoja raka na prostati i crevima.

GDE SE NALAZI
U hrani i sunčevoj svetlosti. Fotoni iz UV-zraka sarađuju pri pretvaranju hranljivih supstanci koje ste pojeli u vitamin D (proces sličan fotosintezi). Dosta vitamina D možete da unesete s mlekom, žitaricama, ribama i jajima.

KOLIKO VAM JE POTREBNO
Barem 5 mikrograma dnevno. Ovu količinu vam obezbeđuje npr. 60 grama lososa ili nepunih pola litre obranog mleka.

ŠTA SE DEŠAVA AKO VAM NEDOSTAJE
Krte kosti, opasnost od oboljenja kao što je rahitis, a moguća je i blaga depresija. Kod više od 10 posto stanovnika razvijenog sveta primećuju se sezonske smetnje, neke vrste depresije, koja je verovatno povezana s pomanjkanjem svetlosti ili hrane koja sadrži vitamin D.

Pročitajte i  Evo šta je potrebno da napravite savršen hamburger
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *