Istopite masne naslage: 9 najčešćih zabluda o keto dijeti - Men`s Health
Sun. Nov 18th, 2018

Istopite masne naslage: 9 najčešćih zabluda o keto dijeti

Kada naše telo uđe u ketogenu fazu ono automatski stvara savršenu situaciju tokom koje kreće efikasno da sagoreva masne naslage, time omogućavajući brz i zdrav način mršavljena, kao i mnogo drugih zdravstvenih pogodnosti. Ali, da bi se došlo u ovu fazu, važno je znati šta je istina – a šta mit!

Predstavljamo vam 9 najčešćih zabluda o keto dijeti, a na vama je da odlučite da li vam ona pristaje:

1. Ne postoji naučno pokriće za ovu vrstu dijete
Netačno! Keto dijetu podržava bezbroj istraživanja, a u njen prilog govori i činjenica da je prvenstveno nastala kao način pomoći pacijentima obolelim od epilepsije. Takođe, ova dijeta koristi se u borbi sa visokim pritiskom, Alchajmeriom, gojaznošću i mnogim drugim oboljenjima.

2. Sastoji se od visoke koncentracije masti i proteina
Ovu dijetu ne čine samo masti i proteini. Nutricionistički spektar razlikuje se od osobe do osobe, u zavisnosti od težine, treninga, godina… Najčešći oblik keto dijete zasniva se na kombinaciji velike količine zdravih masti, umerene doze proteina i minimalne količine ugljenih hidrata (u brojkama to bi iznosilo oko 5 do 10% ugljenih hidrata, 70% masti i oko 20 do 25% proteina).

3. Možete da jedete sve vrste masti
Nikako! Samo zdrave masti su dozvoljene u keto dijeti. Kao i u svakoj izbalansiranoj dijeti, važno je kloniti se štetnih masti. Konzumirajte organsku hranu koja ne sadrži nepoznate supstance. Takođe, važno je dozirati količine mesa koje se unose na dnevnom nivou, kako bi se izbegli stomačni problemi.

4. Korisna je samo za gubitak težine
Neće samo videti brojeve koji opadaju na vagi, primetićete i povećanje koncentracije i višak energije. Keto dijeta pomaže u regulaciji hormona, stabilizuje krvni pritisak i poboljšava zdravlje stomaka. Osim ovoga, trenutno su u toku istraživanja koja otkrivaju kako ova vrsta dijete može pomoći pacijentima obolelim od raka.

Pročitajte i  5 namirnica koje sagorevaju masti

5. Vežbanje se ne preporučuju
Naprotiv, vežbajte! Na početku dijete možete osetiti veći umor ili malaksalost – to je znak da vaše telo traži nov izvor “goriva”. Kako biste izvukli maksimum iz vaših vežbi morate jesti dovoljno, ali i ostaviti organizmu dovoljno vremena da se oporavi.

6. Izgubićete mišićnu masu
Moguće je povećati mišićnu masu tokom ove dijete. Istraživanja su pokazala da keto dijeta pomaže u formiranju jakih mišićnih grupa.

7. Ketoza i ketoacidoza su isti proces
To su dve potpuno odvojene stvari. Ketoacidoza je opasno dijabetsko stanje tokom kog dolazi do velikih komplikacija. U slučaju ketoze, metabolički procesi koji se tada odvijaju odražavaju se isključivo na nivo ugljenih hidrata u našem telu, koristeći ih kao gorivo.

8. Prisutan je stalni osećaj zamora
U početku možete često osetiti umor, ali samo tokom privikavanja tela na no režim ishrane. Umor se često naziva i “keto groznica”, ali ne iskuse ga svi koji praktikuju ovu dijetu, dok kod onih koje umor “savlada” – nikad ne traje duže od nedelju dana.

9. Ovo je kratkotrajna dijeta
Dužina dijete zavisi od vaših ciljeva i prohteva. Uobičajena dužina dijete je između dva i tri meseca, nakon čega se vraćate svojoj uobičajenoj ishrani na nekoliko nedelja.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *