Gorka istina o slatkišima - Men`s Health

Gorka istina o slatkišima

Sa aspekta nutricionizma, slatka hrana je oduvek bila problem, zato što ju je teško uklopiti u dnevni jelovnik. Razlog za to je velika energetska vrednost, koja u potpunosti zasenjuje svaki obrok. Takođe, tu je i sadržaj prostih šećera koji brzo podižu nivo šećera u krvi.

PREVIŠE ŠEĆERA

Najbolji način da se vidi kakvu štetu prave šećeri u organizmu, jeste da se pogleda šta se dešava ljudima kroz čije vene teče velika količina šećera. Dijabetičari zbog metaboličkog poremećaja i izostanka insulina nisu u stanju da regulišu nivo šećera i kao rezultat toga imaju hipoglikemiju. Ova velika količina šećera u krvi prouzrokuje velike štete. U pitanju su komplikacije na očima- retinopatija, komplikacije na bubrezima- dijabetesna nefropatija, periferna vaskularna oboljenja- dijabetesno stopalo, neurološke komplikacije, želudčano crevni poremećaji i infektivne komplikacije.

Pogledajte i Šta će vam se dogoditi ako izbacite šećer na samo 9 dana?

KARIJES

Karijes je svakako nešto što može ozbiljno da pokvari lep osmeh i zdravlje zuba. Dokle god održavate adekvatnu oralnu higijenu, nećete imati razloga za brigu. Ali preteranim unosom šećera bićete primorani da higijenske režime sprovodite veoma striktno, ne ostavljajući mesta za grešku. Unos šećera, pored faktora kao što su genetsko nasleđe ili izloženost fluora, možda nije među najvažnijima, ali je svakako ozbiljan činilac koji doprinosi razvoju bakterija koje stvaraju kiselu sredinu, zaslužnu za nastajanje oštećenja zubne gleđi.

Otkrijte i Rešite se “slatke” zavisnosti!

DIJABETES MELITUS

Ili šećerna bolest je nezgodno oboljenje samo po sebi, a kao što je već pomenuto može dovesti i do brojnih drugih komplikacija. Sam unos šećera neće direktno prouzrokovati dijabetes. Kalorična ishrana, bogata šećerima dovodi do gojaznosti, koja uz fizičku neaktivnost predstavlja glavni rizik od nastajanja dijabetesa tipa 2. Možda ćete reći kako vi svojom ishranom ne unosite puno šećera. Možda. Ali svakodnevno se potroši na stotine tona šećera u ishrani širom sveta. Da li ste sigurni da tom unosu niste doprineli baš ni malo?

Pročitajte i  Evo kako da se ne ugojite na poslu

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *