6 namirnica za bolji san - Men`s Health

6 namirnica za bolji san

Nedostatak sna ima svoju cenu. Problemi sa spavanjem loše utiču na pamćenje, koncentraciju ali i na sticanje viška kilograma.

Čak iako se trudite da odspavate propisanih 7 do 8 sati tokom noći, često imate problema da utonete u san? Niste jedini. Naime, svaka treća odrasla osoba ima povremena iskustva sa insomnijom, navodi se u izveštaju Američke akademije za medicinu sna.

Opšte je poznato da određena hrana i napici- poput kafe, alkohola i previše šećera, mogu negativno uticati na vaš san. S druge strane tu su namirnice koje će vam biti najbolji saveznik za dobru dremku.

Pogledajte i Hrana za bolje razmišljanje

ORASI

Orasi sadrže melatonin, hormon koji utiče da se osećamo pospano. Ljudsko telo počinje proizvodnju melotonina kako se spušta noć, a uz namirnice koje sadrže ovaj hormon osetićete još veću pospanost. Probajte da grickate šaku orasa sat ili dva pre odlaska na spavanje. Ukoliko niste ljubitelj orasa dobre alternative su suncokretove semenke, trešnje i banane.

LOSOS

Ova svetla riba je najbolji izvor omega 3 masnih kiselina, koje mnoge studije povezuju sa dubljim i kvalitetnijim snom. Studije su pokazale da upravo omega 3 masne kiseline pojačavaju efekat melatonina. I drugi morski plodovi sadrže ove esencijalne masti; sardine, skuša, ostrige, škampi, jastog i tuna.

BELA RIŽA

Istraživanje objavljeno u magazinu American Journal of Clinical Nutrition otkrilo je da konzumacija 450 grama riže četiri sata pre odlaska u krevet poboljšava našu sposobnost da brže zaspemo. Razlog tome je činjenica da naš mozak koristi određene ugljene hidrate da bi proizveo serotonin, hormon koji utiče da se osećamo smireno i opušteno.

SITI I VITKI: Hrana koja topi salo!

JAJA

Postoji svega nekoliko namirnica koje sadrže vitamin D, za kojeg se veruje da popravlja san. Određene studije su pokazale da nedostatak vitamina D kod ljudi utiče na različite oblike poremećaja sna. Iako razlozi nisu potpuno jasni, postoji mišljenje da vitamin D targetira neurone u delu mozga koji je zadužen za spavanje. Institu za medicinu preporučuje 600 IU jedinica dnevno.

Pročitajte i  Ako ponavljate ove navike nikad nećete izgubiti višak kilograma

TOPLO MLEKO

Mleko sadrži kalcijum kao i amino kiselinu triptofan- dve komponente koje su potrebne vašem mozgu da proizvodi melatonin. Takođe, mleko u većini slučajeva sadrži i vitamin D kao dodatni plus. Mleko pre konzumiranja zagrejte a to će imati samo dodatne pozitivne efekte zbog činjenice da topli napici podižu temperaturu tela, a samim tim naše telo će raditi sve da se rashladi. To stanje je savršena podloga da se uspavate.

Saznajte i 5 načina da spavate bolje svake večeri

ČAJ OD KAMILICE

Kamilica sadrži jedinjenja koja koja ublažuju aneksioznost i stres, a samim tim kreiraju bolje uslove da lakše zaspemo. Uz to, poput toplog mleka, šoljica toplog čaja od kamilice pozitivno utiče na san jer prvo podiže a zatim spušta temperaturu tela. Pored kamilice preporučuju se i druge lekovite biljke poput hristovog venca i valerijane.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *