4 razloga zašto gljive treba da budu na vašem meniju - Men`s Health

4 razloga zašto gljive treba da budu na vašem meniju

BOGETE SU KALIJUMOM

Razmišljajte o kalijumu kao o savezniku koji poništava dejstvo natrijuma. Upravo kalijum pomaže u uklanjanju viška soli iz ljudskog organizma, što je veoma važno za održavanje krvnog pritiska pod kontrolom. U 75 grama šampinjona nalazi se gotovo 10 procenata propisanih dnevnih potreba kalijuma, tačnije 4,700 miligrama.

Saznajte i 9 namirnica koje štite od raka debelog creva

VEOMA SU UKUSNE

Gljive su jedino povrće koje je izvor vitamina D, nutrijenta koji je povezan sa smanjivanjem rizika od nastanka kancera, dijabetesa i hipertenzije. Tačnije, one sadrže ergosterol. On se pretvara u vitamin D2- tip vitamina D koje vaše telo apsorbuje putem sunčeve svetlosti.

SAVEZNICI U ZDRAVLJU

Gljive su super koristan antioksidant. U jednoj studiji iz 2017. godine otkriveno je da gljive sadže dva snažna antioksidanta: glutation i ergotionein. Nizak nivo glutationa je povezan sa većim rizikom od nastanka srčanih oboljenja, dijabetesa i kancera. Plus, gljive sadrže vlakna koja se bore protiv inflamatornih stanja i koja se zovu beta-gluken (mogu se naći u zobu i ječmu).

Kako da izgradite mišiće bez mesa: Vegeterijanski obrok za snažnije telo!

VEOMA SU LAGANE

Pola tuceta većih komada šampinjona sadrži svega 130 kilodžula kalorija. I pored te činjenice gljive će vas dugo zadržati sitim. U jednoj studiji učesnici koji su bili u programu gubitka kilograma i koji su jeli gljive tri puta nedeljno izgubili su 2,5 kilograma u periodu od šest meseci u odnosu na one ispitanike koji nisu konzumirali ovu namirnicu.

D.R.

Pročitajte i  Morska ili obična so?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *