PRETRENIRANOST: 6 najčešćih simptoma prekomerne fizičke aktivnosti - Men`s Health

PRETRENIRANOST: 6 najčešćih simptoma prekomerne fizičke aktivnosti

Pretreniranost je stanje organizma do kojeg dolazi usled nemogućnosti oporavka od svakodnevnih neprestanih fizičkih aktivnosti. To je stanje koje se žestoko odražava na funkcije organizma, ali duboko utiče i na psihu sportista. Zbog toga je izuzetno važno prepoznati znakove pretreniranosti, i odmah zatim smanjiti tempo i ubaciti nekoliko dana odmora. U nastavku teksta ćemo vam kroz opise stanja sa kojima su se svi manje-više nekada susreli, pomoći da shvatite da je vaše telo pretrenirano.

Pročitajte i Evo kako poništavate sate u teretani

MOTIVACIJA I RASPOLOŽENJE SE MENJAJU

Pretreniranost nije samo fizička pojava, već vuče i brojne psihičke promene u organizmu. Tako dolazi i do drastične promene u samoj motivaciji za treniranje, pa vežbač često ima osećaj da je potpuno bez energije. Sve te promene raspoloženja obično kulminiraju i samom depresijom.

KONSTANTNA UPALA

Jedan od sigurnih pokazatelja pretreniranosti su upale i konstantno prisutna bol u mišićima. Kada se telu ne pruža dovoljno vremena da se oporavi, javljaju se upala za upalom, i to nema nikakve veze sa kvalitetom treninga i (novim) uglom pogađanja mišićnih vlakana.

Saznajte i 8 najboljih načina da se oporavite nakon teškog treninga

IMUNOLOŠKI SISTEM SLOMLJEN

S obzirom na hronični umor organizma i nemogućnost oporavka, dolazi do pada belih krvnih zrnca koji se inače bore protiv napasnika. Tako biva ozbiljno oslabljen imunološki sistem, i počinju da se javljaju problemi sa prehladama, upalama grla, gripom i svim ostalim zdravstvenim problemima sa kojima bi se inače organizam uspeo izboriti.

HORMONI RAZBACANI NA SVE STRANE

Svi dobro znaju za važnost testosterona u procesu povećanja mišićne mase, ali i generalnog psihofizičkog stanja muškaraca. Kada dođe do pretreniranosti, nivoi testosterona strmoglavo padaju, što se oseti po skoro svemu. Istovremeno, rastu nivoi kortizola, koji čini sve suprotno od onoga što se želi postići uništavajući telesnu formu i povećavajući loše osećanje u sopstvenoj koži.

Pročitajte i  Za zdravo srce: Najbolji HIIT trening koji sagoreva 800 kalorija

Otkrijte i 6 opravdanih razloga da preskočite današnji trening

PROMENE U FIZIČKIM PERFORMANSAMA

Telo kroz promene u fizičkim performansama pokušava dati signal da je vreme za usporenje i da mu je potreban oporavak. Neki od tih pokazatelja su:

– Snaga kod guranja maksimalnih težina opada

– Mišićna masa i snaga generalno su u padu

– Više vremena je potrebno za spuštanje broja otkucaja srca nakon vežbe.

Izvor: body.ba

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *