5 STVARI KOJE FIT LJUDI ZNAJU - Men`s Health

5 STVARI KOJE FIT LJUDI ZNAJU

SVAKI TRENING SE RAČUNA

Nema boljeg osećaja nego kada nemate utisak da vežbate, ali i dalje radite nešto fenomenalno za svoju formu. To podrazumeva dosta pešačenja, nekih timskih sportova ili plivanja. To se zove “aktivni oporavak”. Ne možete stalno vežbati naporno, jer mišići neće imati dovoljno vremena da se oporave, što povećava rizik od povrede. Ali ako kombinujete naporne treninge sa danima laganih aktivnosti, ubrzaćete oporavak poboljšanjemprotoka krvi kroz mišiće.

Ishrana: 7 stvari koje fit ljudi rade drugačije od vas

NIKAD BEZ ZAGREVANJA

Aktivno zagrevanje, koje uključuje vežbe sa sopstvenom težinom, pomaže sportistima da trče brže i skaču dalje: što nije slučaj sa statičkim istezanjima. Dakle izmenite zagrevanje tako da najbolje odgovara vašim dnevnim zadacima na treningu. Ako trenirate brzinske sposobnosti, zagrejte se trčanjem. Ako radite vežbe za donji deo tela, zagrejte noge, kukove i zadnju ložu, hodajući četvoronoške i radeći bočne iskorake.

POŠTEDITE SE POVREDE

Snažan trup i pokretljiva, ali stabilna ramena zajedno štite telo u trenucima slabosti. Većina vežbi ne zahteva ništa više od vaše sopstvene težine ili elastičnih traka za vežbanje. Ove lagane vežbe vas čine fleksibilnijim, za razliku od “bilderskih” vežbi kao što je rameni pojas iznad glave. Na ovaj način istovremeno angažujete trup i poboljšate opseg pokreta u ramenima. To doprinosi prevenciji od povreda i u teretani i na terenu.

Pogledajte i Kako da izgradite mišićnu memoriju?

BRŽE JE BOLJE

Brzi i eksplozivni pokreti razvijaju moć i snagu tako što vam dozvoljavaju da ispoljite veću silu, a kratki periodi oporavka razvijaju uslovne reakcije. Ubrzajte tempo i izvućićete više iz vašeg treninga poboljšavanjem kvaliteta izvođenja svake serije. Periode odmora zadržite na 30-45 sekundi, a izvodite vežbe što eksplozivnije. Naravno, ne treba da radite toliko brzo da narušite tehniku izvođenja. Dakle kada vam opadne brzina ponavljanja, prekinite vežbe i odmorite, a onda ponovo navalite.

Pročitajte i  Velikim koracima do snage

CILJ OPRAVDAVA TRENING

Kada ste samo vi protiv tegova i dalje je teško da održite motivaciju. Zato uvek morate pronaći novi izazov – bilo šta što može učiniti da vam teretana manje izgleda kao obaveza. Pronađite nešto što ranije niste radili i neka vam to bude okidač da radite napornije. Kada podsetite sebe zašto vežbate, lako je da ostanete motivisani.

Kako da usavršite 3 najvažnije vežbe: mrtvo dizanje, benč pres i čučanj!

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *