Stres za veće mišiće - Men`s Health

Stres za veće mišiće

Stres i uspeh ne spominjemo baš često zajedno u jednoj rečenici, ali kada je u pitanju “metabolički” stres koji može da nas dovede do jačih i većih mišića, onda i možemo.

Nedavna američka studija koja je objavljena u časopisu “Sports Medicine” je otkrila poseban tip stresa koji može pozitivno da deluje na naše mišiće. Ključ je da kada krenete da dižete teg, samo se na tren zaustavite.

“Pauza duža od 20, 30 sekundi značajno povećava metabolički stres,” rekao je Bred Šonfeld, autor objavljene studije. Peckanje koje osetite u tom trenutku pokazuje da se vaši mišići pune jodom vodonika koji spušta nivo Ph vrednosti u mišićima, čineći ih kiselijim. To uslovljava da mišići izgledaju veće jer se stimuliše proizvodnja proteina i hormona koji deluju kao faktori rasta za mišićno tkivo.

Druga korist od “produženog stresiranja”: Regrutuje se više mišićnih vlakana, uključujući i vaša brza vlakna, koja obično ne “dolaze na posao”, osim ako ne dižete 80 odsto ili više od vašeg jednog maksimalnog ponavljanja. Dugotrajnijo pauziranje sa laganijim tegovima ih aktivira iscrpljujući vaš donji prag vlakna.

Iako s ovim “trikom” dobijate jače i veće mišiće, nemojte da se forsirate i da stresirate mišiće tokom svakog dizanja. Po nekoliko ovih “pauza” na kraju klasičnih vežbi će biti sasvim dovoljno. Ili možete da jednom nedeljno u jednom treningu pravite pauzu nakon svakog dizanja u trajanju od najmanje 20 sekundi. U svakom slučaju, pazite da se pogodi “kiselo mesto”, kada ruke ili noge počnu da drhte od umora.

Pročitajte i  Šta će vam se desiti ako mesec dana svaki dan radite 10 sklekova?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *