Unilateralni trening: 5 načina da transformišete svoje telo - Men`s Health
Sun. Nov 18th, 2018

Unilateralni trening: 5 načina da transformišete svoje telo

Ukoliko imate potrebu da iznova pokrenete svoj trening, unilateralni ili jednostrani trening princip je svakako odlično rešenje. Unilateralni trening podrazumeva da svaku vežbu izvodimo prvo jednom pa drugom nogom ili rukom. Ovaj način treniranja je nastao kao posledica česte asimetričnosti ljudske građe, pa je tako kod većine vežbača jedna strana tela snažnija od druge.

4 nazanimljivije novine u svetu fitnesa: Koju ćete vi probati?

JAČA SLABE STRANE

Kod svakog vežbača jedna strana je malo slabija od druge. Često, kada trenirate sa šipkom, većina tereta pada na snažniju stranu pa tako slabija snaga nije dovoljno aktivirana, a to se posebno može videti kod vežbi poput benč presa. Da biste to izbegli ovu i druge vežbe sličnog karaktera, kombinovano vežbajte sa bučicama i to sa obe ruke u isto vreme. Tako ćete ostvariti sinergični efekat, odnosno poduprećete slabiju stranu snažnijom. Ovaj vid treninga prisiljava obe strane tela da vežbaju sa istom količinom snage i tako na najbolji način kreira simetriju tela.

UVEĆAVA MIŠIĆNI RAST

Ako osećate zamor i niste spremni da odradite zadnju seriju određene vežbe, tada je pravo vreme za unilateralne pokrete. Kada jačate slabiju stranu uz ovaj princip vežbanja, snažno ćete pogađati i onu snažniju pa ćete tako postaviti savršenu podlogu za mišićni rast. U isto vreme bićete spremniji da dižete veće težine.

Kako se spremaju najbolji: Zanimljiv ritual zagrevanja Lebrona Džejmsa (VIDEO)

SNAGA JEZGRA BEZ TRBUŠNJAKA

Kakva je veza između snage jezgra i unilateralnih vežbi za ramena? Uzmite jednu bučicu i radite stojeći potisak za ramena. Dok jednom rukom podižete opterećenje drugu stavite na vaše bočne trbušnjake; primetićete prilično zatezanje u tom delu tela. Kada vežbate jednu stranu, vaši mišići jezgra moraju dodatno da rade na stabilnosti tela kako se ne bi prevrnulo na stranu opterećenja.

Pročitajte i  Moja MH priča: Neverovatna trasformacija bivšeg kajakaša

UNAPREĐUJE BALANS TELA

Unilateralni treninzi su drugo ime za balans. Vežbe poput mrtvog dizanja na jednoj nozi, ne samo da izoluju zadnju ložu, gluteus i donji deo leđa, već da biste ih izvodilli morate da balansirate na jednoj nozi tokom čitavog pokreta. Balans i koordinacija su osnosvni elementi svakog trening režima, a neophodni su nam prilikom svakodnevnih pokreta tokom dana.

Eksplozija na kvadrat: Moćni trening koji pokreće celo telo!

IZOŠTRAVA FOKUS

S obzirom da je jednostrani način vežbanja nešto na šta se naše telo teško prilagođava, sve vreme ćete morati zadržati koncentraciju na maksimumu. Tako ćete sve morati razmišljati o pravilnom izvođenju pokreta i kontrakciji mišića. Unilateralni treninzi će uticati da usporite ritam treniranja i da veći fokus stavite na mišićne grupe koje vežbate. Samim tim šanse za sticanje bolje forme značajno rastu.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *