Na putu ka besmrtnosti: Šta Rodžera Federera čini najboljim? - Men`s Health

Na putu ka besmrtnosti: Šta Rodžera Federera čini najboljim?

Nakon osvajanja još jednog Otvorenog prvenstva Australije i 20. grend slem titule, švajcarac Rodžer Federer je još jednom ispisao stranice belog sporta i dodatno zacementirao status najboljeg tenisera svih vremena. Pored sportskih rezultata, njegovi bondovski maniri, poštovanje prema protivniku i publici učinili su ga “dobrim momkom” tenisa i zaštitnim licem sporta koji je u njegovoj eri stekao najveću popularnost od svog nastanka.

U prilog tome ide i podatak da je 15 puta biran za najpopularnijeg tenisera od strana navijača a 13 puta je dobio nagradu Stefan Edberg (Rodžerov idol iz dečačkih dana) koja se dodeljuje za fer i sportsko ponašanje. Iako je zagazio u 37. godinu života Federer i dalje uspeva da pronađe dovoljno motiva i želje da se takmiči na najvišem nivou. Mnogi se pitaju šta je njegova tajna? I dok jedni misle da je ključ njegovog uspeha savršeno kreiran plan treninga i izbora turnira, drugi misle da je balan u životu i kvalitetan oporavak ono što ga odvaja od drugih. Mi smo pokušali da vam pružimo neke odgovore.

Otkrijte i Fitnes tajne Rodžera Federera

RANI RADOVI

Priču o kondicijonom aspektu Federerove igre ne možemo započeti bez pominjanja imena poznatog fitnes guruua Pjera Paganinija. Njihova zajednička saradnja otpočela je davne 1995. godine u švajcarskom nacionalnom teniskom centru nadomak Lozane, kada je Rodžer imao samo 13. godina. Do dan danas Paganini je jedan od najvažnijih članova njegovog tima. Za potrebe svog najvažnijeg klijenta, Paganini je pažljivo dizajnirao različite vrste kondicionih i treninga snage. U pauzi između dve sezone Rodžer sa svojim timom odlazi na trening kamp u Dubaji, gde stiče bazu za ostatak sezone. Tokom tog perioda radi na svim segmentima i trenira 10 sati nedeljno.

 

A post shared by Roger Federer (@rogerfederer) onMar 11, 2016 at 9:01am PST

PRINCIP TRENINGA

ZAGREVANJE

Federer većinu treninga započinje preskakanjem užeta, nakon kratkog istezanja. Zapravo većina njegovih trening sesija uključuje nekoliko minuta kada praktikuje ovu vežbu uz različite promene brzine izvođenja. Upravo je preskakanje užeta odličan alat za izgradnju vrhunskih kardiovaskularnih kapaciteta i agilnosti tela, a to je upravo ono što je potrebno vrhunskim teniserima. Još jedan element uvodnog dela treninga su i istrčavanja koja imaju zadatak da aktiviraju različite mišićne grupe donjeg dela tela. Na kraju, tu su i sprintevi po širini teniskog terena od linije do linije koj simuliraju pokrete sa samih mečeva.

GORNJI DEO TELA

Nakon vežbi za noge, vreme je za gornji deo tela koji je krucijalan za tenisere. Kada je reč o mišićima jezgra Rodžer radi brojne vežbe sa medicinkama, uključujući standardna bočna bacanja i varijacije sa iskoracima u svim pravcima. Tu je još jedan vežba iz Paganinijeve fitnes kuhinje- podizanje medicinke iznad glave i bacanje preko ramena i sve to na mini trambolini. Na taj način se kreira snažan ekstenzivan uticaj na mišiće jezgra.

Pogledajte i 8 načina da izvučete najviše iz slobodnih dana

FOOTWORK

Vežbe sa čunjevima Rodžeru pomažu da radi na brzini svojih nogu, elementom koji mnogi smatraju jednim od njegovih najjačih oružja. On u brzom ritmu sa cik cak pokretima prolazi čunjeve i oponaša pokrete forhend i bekhend udaraca.

DRUGI FITNES ELEMENTI

U Federerovoj trening rutini važno mesto imaju vežbe sa trakama za otpor koje imaju više funkcija jer se mogu koristiti iz bezbroj uglova i tako pogađati različite delove tela. Balans koji je izuzetno važan sa tenis zbog brojnih naglih lateralnih pokreta, švajcarac vežba na nesvakidašnji način: vežbajući voleje na trambolini na jednoj nozi.

PLAN ISHRANE I OPORAVAK

Zanimljiva stvar u vezi sa Rodžerovom ishranom je poodatak da je odrastao kao vegeterijanac i da je meso u svoju ishranu ubacio sa 16. godina (potpuno obrnut slučaj u odnosu na Novaka Đokovića). Sebe smatra gurmanom koji o hrani razmišlja po principu umerenosti. Konzumira obroke na svaka 2 do 3 sata. Tokom doručka unosi namirnice bogate ugljenim hidratima da bi napunio svoj sistem za ostatak dana. Ručak podrazumeva unos visokoproteinskih obroka koji imaju pozitivan efekat na njegove mišiće, do je po pravilu večera nešto laganija.

6 vežbi za nadmoćni gornji deo tela: Kako izgleda trening za ruke Endija Mareja?

Obožava čokoladu (odrastao je u blizini fabrike poznatog proizvođača čokolade iz Bazela) i sladolede, a uživa i u picama i pastama, pa zato Rim ističe kao omiljenu destinaciju. Trudi se da spava 10 sati dnevno, pa na turnirima ima zaseban apartman u hotelu kako bi se maksimalno odmorio, naravno to nije lako kada imate četvoro dece. Iako su ga mnogi već nekoliko puta proglašavali spremnim za penziju, Rodžer je pronalazio motiv da nastavi uprkos brojnim preprekama (povrede i forma drugih tenisera) nastavio je da ispisuje stranice istorije teniskog sporta.

Nakon 20 godina profesionalne karijere, 96. singl titula i bezbroj rekorda koje drži, švajcarski maestro ne posustaje jer još uvek pronalazi radost u igri i strast koju je osetio kada je prvi put stao na teniski teren.

 

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *