Mali trik za brže i efikasnije trčanje - Men`s Health

Mali trik za brže i efikasnije trčanje

Prema nedavnoj studiji o kombinaciji disanja koja je takođe poznata i kao “lokomotorni – respiratorni spoj”, odnosno disanje po šablonu zajedno sa korakom, moguće je smanjiti umor disajnih mišića tokom trčanja, te poboljšati trčanje.

U pomenutoj britanskoj studiji obuhvaćeno je bilo 14 trkača, a merenja su vršena na pokretnoj traci za trčanje. Jedan broj trkača je trčao bez bilo kakvog sistema disanja, dok su ostali trčali sa određenom kombinacijom uzdisaja-izdisaja. Trkači koji su po šablonu disali su imali bolji protok vazduha i manje su energije “trošili” od svojih kolega koji su trčali bez bilo kakvog “obrasca” za disanje.

Tako se ispostavilo da onaj ko ima obrazac za disanje dok trči ima veću efikasnost trčanja. Za mnoge koji nikada nisu koristili neki obrazac disanja da bi se prilagodili ovakvom programu trčanja preporučuje se u početku: dva koraka po uzimanju dahu i dva po izdisaju. Ovakav obrazac omogućava trkačima da uzimaju dah često i redovno.

Za ležernije trčanje, preporučuje se 3-3 obrazac. Neki trkači miksuje još više, uzimajući tri koraka tokom izdisaja, ali samo dva koraka prilikom udisanja.

-Osim što vam pomaže da brže trčite, disanje obrazac može da vam pomogne da trčite više. Ritmičko disanje može da pomogne u smanjenju zamora disajnih mišića što bi moglo da poboljša perfomanse i izdržljivost, i vrlo verovatno smanji rizik od povreda – izjavila je Monika Dejli sa Kraljevskog koledža u Hertfordširu, u Velikoj Britaniji koja je autor studije.

Pročitajte i  17 najboljih vežbi za gluteus koje ste ikada probali

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *