Trčanje i mišićna masa - Men`s Health

Trčanje i mišićna masa

ZAŠTO TRKAČI GUBE “MASU”?

Hajde da vidimo zašto je došlo do gubitka “mase” i šta to stvarno znači:

Gubitak “mase” javio se usled redovnog upražnjavanja kardio respiratorne aktivnosti, tj. trčanja. Telo je koristilo mast kao gorivo. Potrošen je višak goriva, tj. salceta. Gubitak “mase” najčešće nije gubitak mišića, već isključivo masnog tkiva. Samo je za nas poražavajuće kad vidimo koliko se malo mišića krilo ispod “belog pokrivača”. Sa gubitkom masti, valjalo bi istovremeno dobijati mišiće, ali nisam radio ništa u prilog tome. Trebalo je da radim trening snage.

Pogledajte i Kardio treninzi i izgradnja mišića

ZAŠTO JE VAŽNO DA SAČUVAMO I IZGRADIMO MIŠIĆE?

Snažnije telo manje se povređuje, a treningom snage jačamo i druge važne delove tela: kosti i tetive. Takođe, proširujemo mrežu krvnih sudova i u gornjim delovima tela. Treningom snage dobijamo skladno izgrađeno, odnosno lepo oblikovano telo.

INTEGRALNI PRISTUP VEŽBANJU

Dakle, trčanjem jačamo srce, pluća i krvotok, a treningom snage jačamo mišiće, kosti i tetive. Šta je važnije u našem telu srce ili mišići, pluća ili kosti, krvotok ili tetive? Razliku ne možemo tako lako napraviti. Sve  je jednako važno, a oni koji najviše vole da trče, čim osete prve dobrobiti vežbi snage, zavolećete i ovu vrstu “lekovitog tretmana”.

Vrhunska kondicija: 5 saveta za bolju tehniku trčanja

Naravno, ne očekuje se od trkača da “vise” u teretani 2-3 puta nedeljno po 1-2 h. Vežbe snage mogu se raditi  pre ili posle trčanja. Takođe, mogu se radti kod kuće drugim danima, kada ne trčimo. Što se tiče obima treninga snage, dovoljno je u 15 minuta uraditi 4-6 vežbi kružno. Izbor vežbi je neograničen, a najvažniji princip je da budu bezbedne, tj. da ih pravilno izvodimo i da su primerene našem nivou forme.

Pročitajte i  Dvadesetominutni napad ketlbelom na mišiće celog tela!

Drugi princip je da budu raznovrsne, da bi aktivirale sve delove tela.

Treći princip je da budu dovoljno intenzivne. Moramo “naterati” mišiće da “rastu”. Sa vežbama snage bićete brži, sprečićete povrede i na kraju ćete lepše izgledati.

ZA NOVI MIŠIĆNI RAST: Trening rutina od 100 ponavljanja

Izvor: trčanje.rs

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *