Kako da izgradite mišićnu memoriju? - Men`s Health

Kako da izgradite mišićnu memoriju?

Koncept mišićne memorije, odnosno ponavljanje velikog broja određenih pokreta dok ih vaši mišići počnu automatski izvoditi je ustvari jedan običan mit. Vaši mišići nemaju mozak, stoga ne mogu da pamte stvari. Zapravo, ponavljenje određenih pokreta poput bacanja lopte prevelik broj puta može značajno izmoriti naš centralni nervni sistem, uzrokujući da se osećatamo umorno i bez dovoljno energije. Veštine se pak mogu značajno poboljšati kreiranjem motoričke memorije, a to će te postići uz pomoć sledeća tri koraka.

Saznajte i Šta je mišićna memorija?

PRVI KORAK

Vežbajte nove veštine u takozvanom ograničenom okruženju. Izvodite isti zamah ili bacanje na isti način dok ne postignete vidljiv napredak. Izračunajte koliko pokušaja vam je potrebno da biste bili u mogućnosti da pravilno izvedete određeni pokret, a zatim vežbajte još polovinu tog broja kako biste dostigli sledeći nivo. Na primer, ukoliko vam je potrebno 30 udaraca na golf terenu da popravite svoju igru, udarite još 15 loptica sa tom novom tehnikom pre nego što pređete na sledeću fazu treninga.

Pogledajte i 5 vežbi za čistu mišićnu masu

DRUGI KORAK

Radite na novim veštinama u promenljivom okruženju. Koristite iste veštine ali u malo drugačijem okruženju koje će više nalikovati takmičarskim situacijama. Na primer ako radite na svom bekhendu, nakon blokiranog okruženja gde ste iznova dobijali lopticu na isto mesto i sa istom brzinom, počnite sa promenom rutine tako što ćete vraćati kraće, šire i dublje loptice. Ponekad je vrlo dobro promeniti i lokaciju samog treninga jer naš mozak nakon određenog vremena navikava na isto okruženje pa nakon i male promene nismo u mogućnosti da pokažemo pun kvalitet svojih sposobnosti.

Strength Workout: Izbacite ove navike i bićete još snažniji

TREĆI KORAK

Pročitajte i  Veće ruke, brzo!

U trećem koraku vežbe izvodite u slučajno izabranom okruženju. Vežbajte svoj zamah ili udarac u okruženju najsličnijem onom nalik takmičenjima. Izbegavajte iste pokrete veliki broj puta jer pretpostavka je da na takmičenju nećete to praktikovati. Trudite se da proširite repertoar pokreta tako što ćete kombinovati udarce i pokrete koje ste prethodno vežbali. Nakon toga možete se vratiti treninzima u promenljivom okruženju da dodatno radite na svim elementima koje vežbate.

D.R.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *