MAN IN FOCUS: Adam Piti - Men`s Health

MAN IN FOCUS: Adam Piti

Supertalentovani plivač koji trenira na Louhborou Univerzitetu pažnju sportske javnosti privukao je na Svetskom plivačkom prvenstvu 2015. godine u Kazanju kada je sa samo 20 godina osvojio dve zlatne medalje u obe sprinterske discipline prsnom tehnikom. Godinu dana kasnije na Olimpijskim igrama u Riju čitav sportski svet saznao je za ovog mišićavog momka dečačkog lica koji ima mentalitet pravog šampiona. Na impresivan način je osvojio zlato na 100 metara prsno oborivši sopstveni rekord iz predhodne godine otplivavši impresivnih 57.13.

Vežbaj kao živa legenda: Kako trenira Rajan Lohti?

Na plivačkim takmičenjima koje su pre par dana okončane u Budimpešti, uz amerikanca Kejleba Dresela i fantastičnu Kejti Ledecki, Adam je bio najdominantniji takmičar. Dva zlata, jedno srebro u štafeti 4×100 mešovito, dva puta oboren svetski rekord uz podatak da je postao prvi čovek koji je probio magičnu barijeru od 26 sekundi, plivajuću 25,95 sekundi na 50 metara. Nije loše za jednog dvadesetdvogodišnjaka, zar ne?

TRENING

U današnje vreme svi plivači treniraju na sličan način. Promene u načinu priprema prvi je uveo Rajan Lohti implementirajući napredne treninge sa opterećenjem u plivački sport. Sve to je na viši nivo podigao Majkl Felps a Adam Piti je sve nastavio uz neke specifičnosti koje samo on primenjuje.

Piti od svoje 14. godine trenira sa bivšom britanskom plivačicom Mel Maršal koja je inicirala njegovu promenu u plivačkom stilu, tačnije iz discipline slobodno preusmerila ga je disciplinu prsno. Odmah je primetila njegove sprinterske kvalitete pa su se fokusirali na najkraće distance.

Za mišiće celog tela: Najjači 60-o minutni trening snage u bazenu!

Što se tiče samih treninga oni su vrlo zahtevni i intenzivni. Pored plivanja, pliometrija igra najvažniji segment u njegovoj pripremi. Posebno impresivno izgledaju supermen sklekovi koje on sa ponosom pokazuje na društvenim mrežama. Tokom zimskog perioda, veći fokus stavlja na treninge sa tegovima i medicinkama.

Pročitajte i  Sklekovima do savršenstva: "Gvozdeni krst"!

SPRINTERSKI TRENINZI (MAKSIMALNI OTKUCAJI SRCA)

Piti kaže da tokom priprema toliko snažno treninra da otkucaji srca u njegovom telu dostižu apsolutni maksimum. Da bi dostigao impresivnu kondiciju radi sprinterske treninge u bazenu sa minimalnim pauzama uz klasične tabata treninge. Specijalitet koji je on prvi počeo primenjivati je MetCon trening zasnovan na sticanju metaboličke kondicije koji je nastao kao deo krosfit principa treninga.

ISHRANA

Celodnevni treninzi znače da trebate unositi adekvatan broj kalorija. Tokom zime i priprema za takmičenja Piti unosi između 6.000 i 8.000 kalorija. Zajedno sa svojim nutricionistom pokušava da miksuje unos pre svega proteina, pa tako ponedeljkom jede goveđi odrezak, utorkom piletinu, sredom ribu i tako redom. Takođe unosi dosta belančevina u vidu jaja uz dodatke povrća i riže. Zanimljivo je da ne konzumira obično mleko već isključivo ono sojino. Iako dnevno unosi obilje hrane, jednom prilikom je priznao kako razmišlja o tome da nakon karijere postane vegeterijanac.

Sportskim napicima do medalja: Šta piju olimpijski sportisti?

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *