5 načina da pripremite telo za visoko intenzivni trening - Men`s Health

5 načina da pripremite telo za visoko intenzivni trening

Visoko intenzivni treninzi su jedan od najboljih načina da istopite masne naslage sa stomaka i steknete zavidnu formu. Fitnes stručnjak Adam Rosante se specijalizovao upravo u polju ovog tipa treninga, a između ostalog smatra da je priprema pre visoko intenzivnih treninga presudna za sticanje rezultata i izbegavanje povreda. Da bi ste se adekvatno pripremili potrebno je da razmišljate taktički i kreirate određenu fitnes strategiju.

10 minuta, 100 ponavljanja – izazov koji će vaši mišići pamtiti

SAN

Ono šta radimo u jednom polju života utiče i na druge segmente. Naprimer, šolja crne kafe 10 minuta pre treninga će nas razbuditi i pomoći vam da podignete svoje performanse. Ista stvar je i u slučaju kvalitetnog sna i hrane koju konzumiramo jer su te dve stvari vrlo povezane. Stoga, gledajte širu sliku i pored pripreme tela vodite računa i mentalnoj pripremi. Svaki uspeh u teretani počinje sa kvalitetnim snom, a stručnjaci smatraju da je između 7 i 8 sati spavanja tokom noći neophodno za uspeh.

ISHRANA

Pitanje ishrane je takođe veoma važno, jer ono što unosimo u naš organizam utiče na molekularni nivo. Nahranite svoje telo sa neobrađenim namirnicama koje neće peviše opteretiti vaše organe varenja.

Spremate se da krenete u teretanu? Ovih 20 fitnes termina morate da znate!

UGLJENI HIDRATI

Rosante nije preveliki ljubitelj korištenja suplemenata pre treninga, ali isto tako snažno veruje u smanjivanje nivoa kortizola i kvalitetnu dohranu mišića putem proteina. Forsiranje naleta insulina posle treninga može vam pomoći da smanjite uticaj hormona stresa (kortizola) čije dejstvo se povećava nakon snažnih treninga. Vaš cilj bi zato trebao biti konzumacija ugljenih hidrata sa visokim glikemijskim indeksom. Najjednostavnija opcija bi mogla biti jedna merica praha dekstroze, koju ćete pomešati sa whey proteinom.

Pročitajte i  3 superserije koje grade ogromne mišiće grudi

PROVERENE STVARI

Već duže vremena vodi se debata o absorciji proteina u mišiće, odnosno da li ih je efikasnije uzimati pre ili posle. Za većinu vežbača efikasniji pristup je onaj sa uzimanjem suplemenata nakon treninga. Zato sa sobom u rancu uvek ponesite šejker, protein prah i vodu, pa zatim neposredno nakon treninga potvrdite rezultate rada uzimanjem suplementacije.

Ugljeni hidrati pre treninga – da ili ne?

MEDITACIJA

Sigurno ste čuli izreku “ko se fokusira taj pobeđuje”. Duboka koncentracija i posvećenost će vam pomoći da ostvarite svoje maksimume u treningu i kroz čitav proces prođete sa manje mentalnog napora. Najbolji način da izoštrite um je meditacija. Sve što vam je potrebno je jutarnja petominutna rutina koja uključuje tehnike disanja koja će nas opustiti i pripremiti za dnevne obaveza.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *