5 najgorih stvari koje možete da uradite pre trčanja - Men`s Health

5 najgorih stvari koje možete da uradite pre trčanja

Ako želite da pripremite telo na pravi način, treneri preporučuju da izbegavate sledeće greške, jer će umanjiti vaš učinak na stazi.

Ne odustajte od svog cilja: 5 saveta koji će vam olakšati trčanje zimi

PRVA GREŠKA: STATIČKO ISTEZANJE

Istraživanja su pokazala da statička istezanja nisu najbolja opcija za trkače. Štaviše, statička istezanja usporavaju start i umanjuju sveukupni napor tokom trčanja.

Umesto toga, dinamično zagrevanje priprema mišiće na efikasniji način. Sporiji ritam zagrevanja u vremenu između 30 i 60 sekundi utiče na mišiće da se slabije kontrahuju, kao i na njihovu snagu i izdržljivost.

DRUGA GREŠKA: PREVIŠE HRANE

Iako je ovo očigledno, treba još jednom ponoviti: izbegavajte veće obroke pre trčanja. Opšte je poznato da su ugljeni hidrati idealni za trkače, međutim ne baš svi.

Ultimativni vodič: Šta jesti pre trčanja?

Ukoliko trčite u jutarnjim satima kraće distance, obrok pre toga vam neće ni trebati. Međutim, ako trčite kasnije tokom dana vrlo je važno kakvu hranu konzumirate.

Poštujte pravilo da obrok uzimate najkasnije sat vremena pre trčanja, odnosno uzimajte više manjih obroka tokom dana kako biste održali stabilni nivo šećera u krvi.

Što se tiče vrsta namirnica trudite se da unosite dovoljno proteina i umerenu količinu ugljenih hidrata, a izbegavajte masnu hranu i pića koja sadrže puno šećera.

Budite jedan od njih: 5 stvari koje svi fit ljudi već znaju

TREĆA GREŠKA: PREVIŠE ILI PREMALO VODE

Ni jedan od ova dva ekstrema nije dobar. Prevelik unos tečnosti će uticati da se osećate bez dovoljno energije, a i vaš stomak neće raditi kako treba. Pijuckanje vode tokom dana je najbolji način da ostanete hidrirani. Izbegavajte energetska pića, jer su bogata kofeinom, a upravo ovaj sastojak povećava srčani ritam. Pića obogaćena šećerom takođe nisu preporučljiva jer samo privremeno daju veliku energiju koja međutim veoma brzo opadne.

Pročitajte i  Zagrevanje: Najvažniji element vežbanja

Koliko vode bi trebalo da pijete? To zavisi od vaše telesne težine, takmičarskog nivoa, vremenskih prilika i toga kolika se znojite, ali neko generalno pravilo glasi dva litra tečnosti dnevno. Vodite računa i o boji svog urina koji je jasan indikator hidriranosti organizma. Ukoliko je urin tamnožute boje potrebno je da unosite više tečnosti.

ČETVRTA GREŠKA: NE IDETE U TOALET

Ukoliko idete u toalet pre trčanja, vaš život će biti dobar. Ako ste jutarnji trkač, kofein vam neće biti dobar saveznik, jer će vas tokom trčanja stalno terati na pauzu. Da biste to izbegli, nemojte unositi tečnost 30 minuta pre trčanja i obavezno pre trčanja posetite toalet.

Osam čaša vode dnevno – fantastična ili loša ideja?

PETA GREŠKA: NE SLUŠATE SVOJE TELO

Ne preterujte sa trčanjem. Slušajte svoje telo. Ako se osećate iscrpljeno i umorno, uzmite slobodan dan. Trening pre svega prilagodite svojim godinama i mogućim zdravstvenim problemima koje imate. Fitnes i trčanje su obaveze i zadovoljstvo za čitav život, zato pažljivo pronađite tip fizičke aktivnosti koja će vam odgovarati.

D.R.

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/


Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *