8 vežbi koje su pravi izazov za visoke vežbače - Men`s Health

8 vežbi koje su pravi izazov za visoke vežbače

Kada govorimo o bodibildingu niski muškarci imaju prednost u odnosu na one visoke (viši od 187 centimetara), najviše zbog karaktera vežbi i biomehanike koja utiče na njihovo izvođenje. Zbog dužih udova visokim muškarcima je potreban održiv oslonac u donjem delu tela jer imaju veći opseg pokreta. Zbog tih karakteristika imaju veće šanse da zadobiju povredu.

Pogledajte i Osmislite trening savršen za vašu visinu

“Visokim muškarcima je generalno potrebno više vremena da nabace masu, imaju više poteškoća u savladavanju tehnike kod tradicionalnih vežbi snage i češće se žale na bol u zglobovima i tetiama”, kaže Lukas Danhem, fitnes trener koji sarađuje sa sportistima.

BENČ PRES

Benč pres je bez dileme vrhunska vežba za nabacivanje mase i izgradnju bazične snage u telu. U isto vreme, ova vežba zahteva ozbiljnu kontrolu lopatica, kičmenog zida i ramena. “Ako ljudi insistiraju na tome da svaki put spuste šipku na grudi, samo podizanje će biti znatno teže i potencijalno nesigurnije”, dodaje Danhem. Kao alternativa nameću se benč pres bučicama i kosi benč.

MRTVO DIZANJE

Ova olimpijska vežba je odličan test vaše snage i fizičke spremnosti. Problem međutim leži u činjenici da bez obzira na dužinu nogu morate podići šipku koja se nalazi na otprilike 20 centimetara od poda. Visoki muškarci posebno imaju poteškoće da održavaju balans na petama jer im je potrebna veća fleksija u kolenima da bi izveli pokret. Umesto toga probajte varijaciju mrtvog dizanja sa trap barom.

Otkrijte i 4 modna saveta za visoke muškarce

ZADNJI ČUČANJ

Čučnjevi se smatraju ključnim elementom za izgradnju čiste mase, stimulisanja rasta testosterona i popravljanje pokretljivosti zglobova. Što je vaša butna kost duža to ćete imati više problema sa izvođenjem ove vežbe. Tokom pokreta visoki vežbači imaju problema sa balansom i održavanjem opterećenja na sredini stopala. Radite umesto ove varijacije, prednji čučanj ili čučanj s peharom.

NABAČAJ

Olimpijske vežbe poput nabačaja su rezervisane isključivo za bodibilding majstore. Nabačaj zahteva dosta snage, brzine, finese, mobilnosti i stabilnosti, osobine koje su neophodne za svakog sportistu. Vežbači sa dugim udovima teško pronalaze ritam izvođenja vežbe zbog toga što je potrebno više vremena da opterećenje podignete do gornjeg dela tela.

Pročitajte i  Za ogromna ramena: Fitnes program od tri vežbe

Izvodite više nabačaja bučicama ili radite zamah ketlbelom.

POTISAK ŠIPKOM IZNAD GLAVE

Klasični potisak iznad glave može biti loše iskustvo za vežbače sa dugim rukama. Ne samo da će vam trebati više truda da podignete opterećenje iznad glave, već će veliki izazov biti i održavanje raskonačnog stava zbog težine koja su nalazi iznad tela.

Landmine pres na kolenima je bolja opcija.

Budite oprezni: 5 znakova da previše trenirate

RUMUNSKO MRTVO DIZANJE NA JEDNOJ NOZI

Ova izvanredna vežba unapređuje sprint, mehaniku trčanja i atlecizam. Ali, što su vaši kukovi širi ili noge duže to će vam biti teže da radite ovu vežbu. Ako se ovaj pokret izvodi pogrešno može dosta uticati na usporavanje vašeg napretka u treningu.

Vežba landmine sliding single leg je adekvatna alternativa.

LEG PRES

Popularnost ove vežbe leži u činjenici da možete ojačati mišiće nogu bez velikog pritiska na kičmeni stub. Međutim, što su vaše poluge duže, biće vam potrebna veća mobilnost članaka da biste aktivirali mišiće kvadricepsa, gluteusa i zadnje lože.

Vežbe poput čučnja s peharom, iskoraka i split čučnja snažnije će pogađati mišiće donjeg dela tela uz manje pritiska na zglobove i tetive.

ISTOPITE NASLAGE OD GLAVE DO PETE: 8 vežbi za čelično, mišićavo telo

ZGIBOVI ILI VESLANJE

Pokreti povlačenja za gornji deo tela su vrlo važni za visoke muškarce, ali isto tako i mnogo teži u odnosu na vežbače nižeg rasta. Relativna sila i otpor su jednaki za sve, ali visoki vežbači povlače telo i opterećenje mnogo duže što utiče na snagu hvata.

Izometričko vešanje i izdržaj u zgibu su bolje opcije, jer ćete ove vežbe raditi sa manje napora.

D.R.

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/


Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *