Ne odustajte od svog cilja: 5 saveta koji će vam olakšati trčanje zimi - Men`s Health

Ne odustajte od svog cilja: 5 saveta koji će vam olakšati trčanje zimi

“Ne postoji ništa manje što manje motiviše od hladnog zimskog jutra. Najlakši način da održite formu i ostanete aktivni je da pronađete motivaciju u ciljevima koje želite da dosegnete do prolećnih trka”, kaže profesionalni triatlonac Džim Lubinski. Ukoliko imate jasan cilj ša želite da ostvarite mnogo lakše ćete se pokrenuti iz zimske letargije.

Predstavljamo vam 5 jednostavnih saveta koji će vam olakšati trčanje zimi i zadržati vas na pravom putu transformacije: 

Zima, zima – e, pa šta je: Izađite napolje, izgradite mišiće!

NE FORSIRAJTE

Ako ste izgubili strast za trčanjem za vreme letnjih vrućina iskoristite upravo zimu da povratite staru ljubav. Za nekog ko trči cele godine, zima je idealno vreme da izgradite neophodnu bazu za ostatak sezone. Nema potrebe da pažnju previše usmeravate na tempo i intenzitet, već se Skoncentrišite na generalne ciljeve kojima težite.

Tokom prvog meseca trčite četiri puta nedeljno po 30 minuta. Sledeći mesec džogirajte četiri puta u vremenu od jednog sata. Osluškujte svoje telo i izgradićete kvalitetne osnove.

Pogledajte i Posle trčanja obavezno izvedite ove četiri vežbe

OBUCITE SE TOPLO, ALI NE PRETOPLO

“Kada izađete iz tople kuće u početku će vam biti hladno. Nemojte da stavljate previše odeće na sebe, jer bi to moglo izazvati vrtoglavicu ili brzu dehidraciju”, kaže Lubinski.

Umesto toga obucite se kao da je napolju 10 ili 15 stepeni toplije od stvarne temperature. Obucite se slojevito i obavezno stavite kapu kao i rukavice za trkače. Što se tiče čarapa dovoljan će vam biti jedan par onih sportskih, jer će vam noge biti aktivne.

ODLOŽITE OBIČNE PATIKE ZA TRČANJE

Regularne patike za trčanje vam neće obezbediti trakciju po hladnom i ledom prekrivenom tlu. Da biste izbegli padove i moguće povrede, nabavite par patika specijalizovanim za zimske uslove koje imaju gumene ili karbonske krampone. Tu su i patike od vibram đona koje su veoma popularne, pogotovo među ljudima koji vole outdoor sportove.

Pročitajte i  Vežbanje kod kuće ili u teretani?

BUDI SVESNI OKRUŽENJA U KOM TRČITE

Kada trčite po zimi uvek budite krajnje oprezni i skoncentrisani. Izbegavajte stalno gledanje u telefon ili sat i fokusirajte se na stazu ispred vas. Kada trčite po zaleđenom tlu nemojte da slušate muziku i probajte da skratite korake kojima trčite. Trčanje po snegu izgrađuje snagu i pozitivno deluje na to osvežite um. S obzirom da je zimi dan kraći nabavite sportsku odeću sa reflektivnim trakama koje će vas činiti vidljivim, pogotovo na prometnim ulicama.

Saznajte i Evo šta je potrebno da biste postali odličan skijaš

PRODUŽITE ZAGREVANJE

Po hladnijem vremenu vaše zagrevanje mora biti duže u odnosu na letnje vreme. Na taj način ćete bolje pripremiti mišiće za trčanje i izbeći zatezanje i upale mišića. Ukoliko se standardno zagrevate 10 minuta, u hladnijim uslovima ga produžite na 15 ili 20 minuta. Vašem telu je hladno, pa su mišići samim tim krući, što označi da je dobra priprema vrlo važna bez obzira da li je reč o kratkoj šetnji ili trčanju na srednje staze.

D.R.

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *