PRVI DAN U TERETANI NAKON PRAZNIKA: 5 saveta za postizanje najboljih rezultata - Men`s Health

PRVI DAN U TERETANI NAKON PRAZNIKA: 5 saveta za postizanje najboljih rezultata

Odlazak u teretanu nakon duže pauze može da bude veoma neprijatno i obeshrabrujuće iskustvo. Evo kako da prvi trening nakon praznika prođe što bezbolnije i uspešnije:

NE PRETERUJTE

Činjenica da ste odlučili da ponovo krenete u teretanu (možda ste napravili i dužu pauzu), jasno pokazuje da ste spremni na ozbiljne promene. Želite da transformišete telo, izgradite mišiće i postanete snažniji!

To u praksi znači da ćete dizati različite tegove u različitim težinama, što upućuje na to da morate odlično savladati tehniku kako ne bi došlo do nastanka povreda. S obzirom da  niste vežbali dugo ili ste početnik, vaši mišići neće biti u potpunosti spremni za ovaj vid stresa, pa se preporučuje da u prvom treningu radite tri do četiri vežbe. Na ovaj način ćete izbeći veliki premor i daćete prostora mišićima da se lakše oporave.

Tajne profesionalaca: 10 načina da izgradite savršeno telo

POČNITE SA SLOŽENIM VEŽBAMA

Za izgradnju mase velikih mišićnih grupa najbolje vežbe su čučanj sa šipkom, mrtvo dizanje, potisak iznad glave i benč pres. Staro dobro pravilo glasi da uradite jednu od ovih vežbi prvo, a onda da uradite pomoćnu vežbu koja će vam pomoći da izgradite maksimalnu snagu, veličinu i moć.

Na primer, prvo radite benč pres u nekoliko serija. Nakon toga uradite još jednu vežbu za grudi koja će biti izolacionog karaktera. Nakon svake vežbe koja zahteva potisak, trebalo bi da usledi vežba povlačenja (pull).

BELEŽITE SVAKI TRENING

Najbolji način da pratite napredak u svom treningu je da počnete da beležite sve stvari od prvog dana. Na papir stavite sve vežbe koje ćete da radite, odnosno sa koliko ponavljanja i serija ćete ih raditi. Te beleške će vam dati jasnu sliku šta trebate da radite, a daće vam i jasan uvid u vaš napredak.

Pročitajte i  Trbušnjaci kao Ronaldovi: Fitnes aplikacija za najbolje rezultate

SUPLEMENTI NAKON TRENINGA

Dohranjivanje mišića uz pomoć adekvatnih nutrijenata je jedna od najvažnijih stvari za napredak u treningu. Visokoproteinski obroci ili suplementi u vidu kvalitetnih šejkova od proteina u prahu će biti vaš najmoćniji saveznik u danima napornih treninga. Prema rezultatima udruženja National Strenght and Conditioning Association, vežbačima se preporučuje unos 1 do 2 grama proteina na pola kilograma telesne težine.

Pogledajte i 5 načina da više nikad ne propustite trening

NE PLAŠIE SE DA TRAŽITE POMOĆ

Ne znate kako da koristite određenu spravu ili još uvek niste savladali tehniku? Nemojte da se plašite da pitate trenera za pomoć ili nekog ko je upućeniji u sam trening. Zapamtite, i najveći sportisti današnjice imaju svoje trenere koji ih svaki dan ispravljaju tokom treninga.

Zato ukoliko niste sigurni po pitanju određenih vežbi, budite slobodni i pitajte profesionalce koji su u tome stručni.

D.R.

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/


Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *