Izgradite telo prekriveno mišićima: 6 merenja u fitnesu za najbrži napredak - Men`s Health

Izgradite telo prekriveno mišićima: 6 merenja u fitnesu za najbrži napredak

Pravi način da objektivno sagledate svoj napredak, odnosno rezultat vežbanja leži u merenjima. Nije dovoljno meriti samo masu tela već je podjednako važno meriti i obime, debljine kožnih nabora, procente masti, procente vode. Što više parametara merimo stvaramo bolju sliku o svom telu.

MERENJE TELESNE MASE

Na početku, merenje telesne mase. Najbitnije je da kod svakog merenja standardizujemo uslove, to znači da se morate meriti uvek u isto vreme (najbolje ujutru) sa približno sličnim poslednjim obrokom i najbolje je da to bude na svakih 30 dana. Tokom mesec dana možemo napraviti merljive rezultate i samim tim realne. Iz nekoliko razloga nije dobro meriti masu tela svako jutro, a najvažniji je da ćete se bespotrebno psihički opteretiti trenutnom “težinom”, a ako nametnete sebi pritisak sve će biti teže i u velikom procentu neuspeh je zagarantovan.

4 najzanimljivije novine u svetu fitnesa: Koju ćete vi probati?

MERENJE OBIMA

Sledi merenje obima (kod većine muškaraca najbitnije merenje): da biste imali realnu sliku odaberite nekoliko tačaka koje ćete izvršiti merenje. Potrebno je da nađete referentne tačke koje će biti garancija da uvek merite isti obim, recimo “spina illiaca” na kukovima, obim grudi (preko bradavica) ili najveći obim nadkolenice…

Najbolje je meriti običnim krojačkim metrom, dostupan je svima i lako se koristi. Obime merite uvek pre treninga.

PROCENAT MASTI, VODE I MIŠIĆA

Procenat masti, mišića i procenat vode možete meriti na sve više pristupačnim kućnim digitalnim vagama. Međutim merenje analize tela na ovakvim vagama nije uvek garancija da će rezultati biti 100% tačni, pa ih treba uzeti sa rezervom. Ovde je takođe veoma važno da standardizujete uslove merenja. Ako želite da uradite profesionalnu analizu telesnog sastava onda potražite ustanove koje merenja vrše na Inbody ili Tanita aparatima.

MERENJE DEBLJINE KOŽNIH NABORA

Pročitajte i  Trening za skijanje i snoubord

Na kraju jedna od komplikovanijih metoda, ali veoma precizna. Merenje debljine kožnih nabora, koristi se spravica pod nazivom Kaliper.

Uz pomoć njega direktnim putem merite naslage masnog tkiva. Metoda je kompleksna tako da je mora sprovesti stručna osoba.
Merenje shvatite kao vrhunac jednog perioda. Svaki dobar rezultat će vam povećati želju i motiv za još jačim radom, a ukoliko je rezulat merenja loš nemojte se obeshrabriti već to shvatite kao opomenu da morate jače, brže, više…

Tekst pripremio trener Milan Zarić

Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *